czwartek, 24 marca 2016

Orzechowe ciasteczka

To już ostatnia moja propozycja na małe ciasteczka przed tymi świętami, niestety do ich wykonania potrzebna nam jest specjalna foremka, ale bez problemu można ją nabyć w sieci. Foremka jest z tych sezonowych bo tylko na Wielkanoc, ale posłuży nam przez lata. Moje są w wersji z adwokatem, ale możemy je nadziać dowolnym kremem.


Orzechowe ciasteczka 

ciasto:
30 dag mielonych orzechów włoskich
20 dag cukru pudru
1 białko
1 łyżka spirytusu
nadzienie:
10 dag białej czekolady
2 łyżki mleka
3 łyżki adwokata
dodatkowo:
dowolny kwaśny dżem
lukrowe pisaki
kruche ciasteczka 
wykonanie:
Mielone orzechy i cukier puder zagnieść z dodatkiem białka i spirytusu. Przy pomocy specjalnych foremek zrobić " korpusy" ciastek i odstawić je na kilka godzin do wysuszenia.
Korpusy mają otwory w które nakładamy nadzienie przy pomocy łyżeczki nakłady niewielką ilość kwaśnego dżemu u mnie porzeczkowy ( kwaśny dżem wyrówna nam słodycz ciastek)
Czekoladę połamać, dodać mleko i ustawić miseczkę na parze i rozpuścić do czekolady dodać adwokat i wymieszać, następnie odstawić do zgęstnienia (krem nie zastygnie i cały czas będzie lekko płynny )
Nadzienie z białej czekolady nałożyć na dżem  i zakleić otwór kruchym ciastkiem,
odstawić do sklejenia.
Przy pomocy lukrowych pisaków lub lukru ozdobić figurki po ozdobieniu zostawić do zastygnięcia lukru.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody