wtorek, 25 lipca 2017

Ciasto japońskie

Ciasto bywało u nas zawsze jako gotowiec z cukierni i bardzo smakowało ono mojej Emilce, smakowało tak bardzo, że postanowiła zdobyć na nie przepis. Pokopała troszkę w sieci i tutaj znalazła to czego szukała. Na znalezieniu przepisu jej rola się nie skończyła bo w 90 % wykonała je sama, a ciasto wyszło przepyszne i chyba lepsze jak to z cukierni, polecam :)


Ciasto japońskie 

ciasto:
15 dag mąki pszennej
25 dag cukru
15 dag masła
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
3 jajka
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej + 100 ml wody
masa serowa:
1 kg sera do serników w wiaderku
500 ml śmietany 30%
25 dag cukru
2 opakowania żelatyny fiks( jedno opakowanie na 500 ml śmietany)
frużelina wiśniowa:
80 dag wiśni
10 łyżek cukru
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
wykonanie:
Mąkę, kakao i proszek do pieczenia przesiewamy do miski, mieszamy z cukrem na sucho, następnie do suchych składników dodajemy rozpuszczone i przestudzone masło, mieszamy dodając  jajka oraz przestudzony napar z kawy, dokładnie mieszamy robotem na małych obrotach. Formę 28 cm na 35 cm wykładamy na dnie papierem do pieczenia i wylewamy ciasto. Pieczemy w temp. 180 około 30-35 minut do suchego patyczka.
Frużelina wiśniowa:
Wiśnie wydrylować i razem z sokiem jaki z nich wypłynął przełożyć do garnka, zagotować i dodać do nich cukier, mąkę ziemniaczaną wymieszać w 1/4 szklanki zimnej  wody i wlać do gotującej się frużeliny, zagotować jak kisiel i wystudzić. 

Żelatynę rozpuszczamy zgodnie z przepisem na opakowaniu i po przestudzeniu dodajemy do sera utartego na jednolita masę z cukrem. Śmietanę ubijamy na sztywno i dodajemy do masy serowej, delikatnie wszystko ze sobą łączymy.
Masę serową ( z ta żelatyną szybko gęstnieje) wylewamy na wystudzony spód z ciasta i pasami wykładamy zimną frużeliną wiśniową lekko ją mieszając z masą serową, ciasto  odstawiamy do zastygnięcia najlepiej na całą noc.






29 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smacznie :) Chodź ilość żelatyny mnie zaskoczyła :P To widocznie tak trzeba :D
    https://zdrowoipysznienatalerzubykatarzynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest żelatyna fiks nie ta tradycyjna i zapewniam Ciebie, że nie jest jej za dużo bo opakowanie usztywni 500 ml śmietany, a tutaj mamy jeszcze ser i całość jest odpowiednio ścięta.

      Usuń
  2. Cudny i na pewno pyszny Iwonko! Kradnę przepis i w najbliższy weekend postaram się uszczęśliwić rodzinkę takim ciastem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Iwonko, ciasto nie zjedzone, tylko POŻARTE! Nawet nie zdążyłam zrobić fotki ;)

      Usuń
    2. To tak jak u nas :)skończyło się nawet nie wiem kiedy :)

      Usuń
  4. Ciasto jest rewelacyjne ��

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto suuper aczkolwiek mnie z tych proporcji wyszlyby dwa placki. Mega wysoka masa I jeszcze tyle fruzeliny. Ale przepuszne, nasteonym razem dam mniej cukru. Niejednokrotnie zagosci na naszym stole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też było troszkę wysokie, ale dwóch bym chyba nie zrobiła :) Najważniejsze, że smakowało :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. z czego mogę zrobić taką frużelinę jak nie mam wiśni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej kupić mrożone wiśnie lub gotową frużelinę, ale ostatnio zrobiłam to ciasto z frużeliną pomarańczową i tez było smacznie, choć więcej roboty bo cząstki pomarańczy muszą być bez błonek i skórek.

      Usuń
  7. Zrobiłam to ciasto i wyszło dobre w smaku.Jednak w następnym podejściu, zmienię sposób wykonania spodu, bo z tego przepisu wychodzi "podeszwa", która co prawda mięknie pod warstwą sera, ale i tak jest zbyt twarda. Oczywiście zmniejszam też ilość cukru, bo w sumie 0,7 kg na ciasto to o wiele za wiele.
    Muszę przyznać,że wygląda bardzo ładnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie coś zostało źle zrobione, może składniki nie były w jednej temperaturze i dlatego ciasto wyszło twarde bo dobrze zrobione ciasto jest puszyste i miękkie co do cukru to kwestia gustu, ale 25 dag cukru to nie jest dużo zwłaszcza, że ser nie jest zbyt słodki.

      Usuń
  8. Nie mam zamiaru się zrazić, bo ciasto smakowało nie tylko mnie. Następnym razem spód z tych samych składników zrobię sposobem "biszkoptowym" i zobaczymy co wyjdzie. Zamiast frużeliny dałam dżem z czarnej porzeczki, własnej produkcji. W sumie nie jest pracochłonne i mogę je polecić .

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto przepyszne !!! Zniknęło w dwa dni :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy trzeba dodawać kawę do ciasta?

    OdpowiedzUsuń
  11. Kawa to dodatkowy smak i potrzebny płyn do ciasta więc jest potrzebna, dodanie wody da tylko płyn.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, chyba cośźle zrobiłam, bo ciasto wyszło mi twarde, czy do ciasta dodajemy całe jajka, czy powinnam osobno ubić białka? Dodam, że w pieczeniu ciast jestem totalnym nowicjuszem. Będę wdzięczna za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam za tak późną odpowiedź, ale problemy zdrowotne uziemiły mnie troszkę. Ciasto wyjdzie twarde jeśli składniki mają różną temperaturę, najlepiej, aby wszystko miało temperaturę pokojową co do jajek to dodajemy je w całości.

      Usuń
  13. Bardzo długo szukałam tego przepisu, aż w końcu trafiłam na Pani stronę. Dziękuję za opublikowanie tego przepisu!!!!
    Ciasto wygląda przepysznie.
    Mam pytanie odnośnie żelatyny. Jeżeli chciałabym ją zastąpić tradycyjną żelatyną to ile powinnam jej użyć na podaną ilość sera i śmietany. Nigdy nie używałam żelatyny - fix więc nie jestem do niej przekonana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest przepyszne i jak widać po komentarzach to nie tylko moje zdanie. Co do żelatyny to ja używam tej fiks i trudno mi powiedzieć ile trzeba dodać tradycyjnej ( myślę po innym przepisie, że 7 -8 łyżeczek może być dobrze, ale nie daję gwarancji) co do tej fiks to polecam bo jest super, śmietana z nią ubita jest puszysta i lekka ja ją bardzo lubię.

      Usuń
    2. Witam ponownie,zrobiłam ciasto na święta. Rzeczywiście żelatna fiks jest super, masa serowa wyszła bardzo delikatna i pyszna, a w połączeniu z frużeliną wiśniową - "niebo w gębie". Natomiast problem miałam ze spodem, w ogóle nie był puszysty choć trzymałam się przepisu i komentarzy, składniki miały temepraturę pokojową i wykonanie było krok po kroku według Pani przepisu, nie wiem, gdzie popełniłam błąd. Pozdrawiam

      Usuń
  14. Witam zacytuję... 2 opakowania żelatyny fiks( jedno opakowanie na 500 ml śmietany) Nie wdarł się tu błąd? Nie powinno być na 250ml jedno opakowanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na opakowaniu żelatyny jest dokładny opis producenta. Potrzebujemy 2 opakowania żelatyny przy czym jedno jest na 500 ml śmietany my potrzebujemy 2 bo żelatyna ma usztywnić jeszcze ser, oczywiście mówię o żelatynie fiks.

      Usuń
  15. Ok. Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Gdzie można dostać żelatynę fix?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba szukać w sklepach bo się pojawia, choć mi udało sie ostatnio kupić w Lidlu i w dobrej cenie bo jest stosunkowo droga ponad 3 zł za paczkę, a na raz idzie jedno opakowanie.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody