poniedziałek, 21 marca 2016

Majonez domowy

Zawsze mam w lodówce słoik dobrego majonezu tak na wypadek szybkiej sałatki, jajek w majonezie czy kanapek. Jednak kiedy nachodzi mnie ochota na tradycyjną sałatkę jarzynową która u mnie musi być mokra zawsze robię majonez sama. Zrobienie majonezu wcale nie jest trudne i u mnie nawet mąż posiadł tę sztukę. Ważne tylko jest to, aby jajka były świeże i wszystkie składniki były w temperaturze pokojowej, kiedyś pilnowałam, aby majonez kręcić tylko w jedna stronę, aby się nie zważył :) teraz robię to przy pomocy robota, kilka sekund i mam pyszny majonez.


Majonez domowy 

1 żółtko
1 łyżeczka musztardy
1/2 łyżeczki soku z cytryny
około 300 ml oleju
przyprawy
wykonanie:
Z umytego i wyparzonego jajka oddzielamy żółtko i przekładamy do wyższego  pojemniczka, dodajemy musztardę i sok z cytryny, mieszamy.
Po wymieszaniu żółtka zaczynamy bardzo powoli wlewać olej i ucierać wszystko robotem w trakcie dolewania zobaczymy jak całość pięknie nam gęstnieje. Kiedy dodamy cały olej i mamy już gotowy majonez to dowolnie go doprawiamy solą i pieprzem ja zawsze dodaję jeszcze łyżkę śmietany 30%.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody