wtorek, 9 czerwca 2015

Duszona kalarepka

Nie wszyscy lubią kalarepkę ze względu na jej ostry posmak, a ja ją bardzo lubię zwłaszcza na surowo, ale jak mam jej nadmiar to bardzo chętnie gotuję z nią coś smacznego. Taka duszona kalarepka to dla mnie idealny dodatek do klasycznych kotletów mielonych.
Kilka prostych składników i kilka chwil jeśli ktoś nie próbował to polecam :)


Duszona kalarepa 

30 dag kalarepy
30 dag marchewki
2 łyżki masła
zielony koperek
przyprawy
wykonanie:
Kalarepy ma być mniej więcej tyle co marchewki i warzymy ją dopiero po obraniu.
Obraną kalarepę i marchew pokroić w taką samą kostkę na patelni stopić masło dodać pokrojoną kalarepę i marchewkę chwilkę razem przesmażyć,
aby warzywa się lekko zrumieniły, następnie po wierzchu posypać solą i pieprzem ziołowy, zmniejszyć gaz i przykryć pokrywką teraz dusić całość kilka minut do momentu odpowiadającej nam miękkości warzyw na koniec dodać posiekany koperek i doprawić do smaku.



Nowalijki w kuchni

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody