wtorek, 3 lipca 2012

Proste ciasto z owocami

Ciasto powstało przypadkiem jak zabierałam się za przygotowanie zwykłego ciasta drożdżowego, błądziłam wtedy gdzieś myślami i dodałam dwa razy mleko. Mogłam oczywiście dosypać mąki i coś pokombinować, a potem mieć ilości wojskowe:), ale postanowiłam sprawdzić co wyjdzie z lejącego się ciasta na bazie drożdży  i wyszło coś na wzór ucieranego, leciutkiego ciasta z owocami. Myślę, że smakowało bo ta blaszka rozeszła się migiem :)

Proste ciasto z owocami

3 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
3 jajka
1,5 szklanki mleka
5 dag drożdży
1/2 kostki margaryny
Dodatkowo:
mieszane owoce u mnie troszkę truskawek, czereśni i jagód
cukier puder
Wykonanie:
W garnku rozpuścić margarynę i dodać do niej zimne mleko oraz rozpuścić w tym drożdże, następnie dodać cukry oraz przesianą mąkę i 2 jajka z 1 żółtkiem, łyżką dokładnie wymieszać ciasto ( wygląda jak ciasto lane) i odstawić do wyrośnięcia.
Prostokątną formę wysmarować tłuszczem i wylać wyrośnięte ciasto które posmarować białkiem oraz posypać owocami, jeszcze raz odstawić do wyrośnięcia.
Piec w temp. 180 st około 35-40 min, po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody