sobota, 22 czerwca 2013

Drożdżowe bez wyrabiania

Przepis pochodzi z małej i kolorowej gazetki "Najlepsze ciasta" jak tylko go zobaczyłam to wiedziałam, że muszę spróbować zrobić i nie chodziło mi tylko o fakt, że ciasto się miesza, a nie zagniata. Bardzo w nim zainteresował  mnie fakt, że składniki w czasie wyrastania są tylko wsypane do miski. Ciasto urosło tak, że w trakcie pieczenia wychodziło poza brzeg blaszki, polecam spróbować.

Drożdżowe bez wyrabiania
5 jajek 
1 szklanka cukru 
10 dag drożdży 
1 szklanka oleju 
1 szklanka mleka 
5 szklanek mąki pszennej 
Kruszonka: 
10 dag masła 
15 dag mąki pszennej 
5 dag cukru 
dodatkowo: 
truskawki lub inne owoce 

Wykonanie:
 W tym przepisie ponoć ważna jest kolejność dodawania składników więc dodajemy wszystko w takiej kolejności. Jajka delikatnie ubić w większej misce, następnie dodać do nich cukier na który wkruszyć drożdże i wlać olej oraz ciepłe mleko, na koniec wsypać przesianą mąkę.
Przygotowanych składników nie mieszać tylko przykryć miskę ściereczka i odstawić na 3 godziny.

 W między czasie masło utrzeć z cukrem i mąką, całość lekko zagniatamy i rozcieramy palcami tak długo, aż powstanie nam ładna kruszonka.

Po upływie 3 godzin ciasto dokładnie wymieszać przy pomocy łyżki.

 Największą formę jaką mamy do pieczenia ciasta wysmarować tłuszczem i wyłożyć do niej ciasto, następnie na wierzchu ułożyć gęsto truskawki i posypać kruszonką.
 Blachę z ciastem wstawić do zimnego piekarnika i piec do 60 min w temp. 180st.



3 komentarze:

  1. Trochę nie dowiary było z tym ciastem ale ja jako facet zrobiłem i co? wyszło super temu kto to wymyślił daję 10 z + i dziękuję.
    Jestem smakoszem drożdżowyc ciast od dziecka a mam 55 lat dziękuję, dziękuję,dziękuję.
    Darek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też podchodziłam do niego tak ostrożnie, ale efekt mnie zaskoczył. Cieszę się, że wyszło.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ja daje na ciasto jeszcze ser biały wymieszanych z jajkiem cukrem i wanilią. A dopiero na ser truskawki i jagody. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody