sobota, 8 czerwca 2013

Kruszonkowo- owocowe kostki

Deser bo tak to można nazwać był u mnie kilka dni temu, ale z powodu awarii internetu dodaję dopiero dzisiaj choć moja rodzina zdążyła już o nim zapomnieć.
Deser był pyszny taki kruchy i jednocześnie mięciutki ja podałam jak szarlotkę na ciepło z bitą śmietaną, ale z lodami też smakuje pysznie.

Kruszonkowo-owocowe kostki

50 dag mąki pszennej 
15 dag cukru 
20 dag margaryny 
2 jajka 
1 mała paczka proszku do pieczenia 
dodatkowo: 
80 dag rabarbaru 
1.5 szklanki cukru 
1 łyżka mąki ziemniaczanej 
kilka truskawek 
1 szklanka śmietany 30 % 
1 śmietan-fiks 
1 cukier waniliowy 

Wykonanie:
Margarynę posiekać z cukrem, dodać przesiana mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz jajka i zagnieść kruche ciasto, następnie schłodzić.
 Rabarbar obrać i pokroić w plasterki wymieszać z cukrem i rozgotować na koniec dodać szczyptę soli i po wystudzeniu wymieszać z mąką ziemniaczaną.
 Formę do pieczenia (33 cm na 23 cm) wysmarować na dnie tłuszczem i wyłożyć połową schłodzonego ciasta na nim rozsmarować mus rabarbarowy i po wierzchu posypać poskubanymi kawałeczkami pozostałego ciasta( można też zetrzeć na tarce). 
Truskawki pokroić w plasterki i posypać po cieście. 
Piekarnik nagrzać do temp. 180 st i piec ciasto około 45 min po upieczeniu lekko przestudzić i pokroić na porcję takie około 10cm na 10 cm. śmietankę ubić z cukrem waniliowym i śmietan-fiksem, następnie wycisnąć z ozdobnie na środku każdej kostki. 





Muszę się jeszcze pochwalić tortem jaki dostałam od mojej rodzinki, tort w wykonaniu córci z której jestem strasznie dumna bo nie dosyć, że zrobiła go w tajemnicy to był ładny i bardzo pyszny.



2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody