wtorek, 4 czerwca 2013

Sernik z kremówką

Przepis na ten sernik przyniosłam kilka dni temu z pracy i od pierwszej chwili mnie zaciekawił więc postanowiłam zrobić. Sernik okazał się pyszny i cudownie rozpływający się w ustach, stwierdziłam, że przepis wart jest zapamiętania i polecenia tym którzy go nie znają. Przepis był nie kompletny bo tylko na masę serową bez spodu z ciasta więc zrobiłam taki najzwyklejszy i bardzo pasował do całości.
Ciasto jest stosunkowo drogie, ale warte zrobienia.

Sernik z kremówką

ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
1/2 kostki margaryny 
2 jajka
1.5 łyżeczki proszku
Masa serowa:
1 kg białego sera
10 jajek 
1/2 litra śmietany kremówki
1.5 szklanki cukru
2 budynie waniliowe
Wykonanie:

Ciasto:
Margarynę posiekać z cukrem dodać przesiana mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i jajka, szybko zagnieść kruche ciasto i schłodzić.

Masa serowa:
Ser skręcić przez maszynkę  i to najlepiej dwa razy, aby był gładziutki.Śmietanę kremówkę ubić na sztywno.
Białka jajek ubić na sztywno z połową cukru, a  żółtka utrzeć z resztą cukru do białości, następnie dodawać w trakcie ucierania skręcony ser i budynie oraz bitą śmietanę i tutaj już mieszać delikatnie na sam koniec dodać pianę z białek i bardzo ostrożnie połączyć ją z masą serową.

Prostokątną formę  (33 cm na 23 cm)wysmarować na dnie tłuszczem i wyłożyć 3/4 schłodzonego ciasta na ciasto wyłożyć całą masę serową  i na  wierzchu ułożyc ozdobną kratkę z pozostałego ciasta. Wcześniej ciasto trzeba cienko rozwałkować i pociąć na paseczki.

Piec około 1 godziny w temp.190st po upieczeniu posypać cukrem pudrem i zostawić do całkowitego wystudzenia. 







5 komentarzy:

  1. Wygląda na cudownie delikatny, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam
    zawsze mam problem z ubiciem kremówki i dlatego dodaję śmietanfixu ;)
    Czy jeśli dodam do sera kremówkę ze śmietanfixem to nic się nie stanie ????
    Bo przecież sernik będzie jeszcze pieczony ,czy pod wpływem ciepła nic się nie stanie ????
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie dodawałam nic usztywniającego do śmietany którą była w pieczonych ciastach, nie wiem na czym polega Twój problem z kremówką bo jeśli na bardzo sztywnym ubiciu to przy tym cieście śmietana ma być ubita, ale nie musi być " stojaca". Jeszcze tak sobie myslę, ze chyba nawet jak dodasz coś do tej śmietany to nie zmieni ona ciasta bo śmietanfiksy są tylko usztywniaczami śmietany i nie zmienia jej w znaczacy sposób.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody