środa, 25 lipca 2012

Kruche z jabłkami i bezą

Dzisiaj jedno z prostszych i jednocześnie powracających ciast w moim domu, moja córka uwielbia szarlotki i wszystkie ciasta z jabłkami więc kiedy tylko mam okazję to takie robię dla niej, a nie ma lepszej okazji jak lawina jabłek papierówek spadających z drzewa.
Dzisiaj jeszcze oprócz ciasta powstały litry soku jabłkowego, ale o nim już jutro :)

Kruche z jabłkami i bezą

Ciasto: 
3/4 kostki margaryny 
2,5 szklanki mąki 
3/4 szklanki cukru 
3 jajka 
2 łyżki gęstej śmietany 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
Dodatkowo: 
1 kg jabłek u mnie papierówki 
1 szklanka cukru 
1/2 szklanki budyniu waniliowego 
1 łyżka mąki ziemniaczanej 
migdały w płatkach 
cukier puder
Wykonanie: 
 Ciasto:
Margarynę posiekać z cukrem, dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz śmietanę i żółtka jajek, szybko zagnieść ciasto i schłodzić przez kilka godzin w lodówce.
 Prostokątną formę średniej wielkości wysmarować tłuszczem i dno wyłożyć 3/4 całego ciasta na ciasto wyłożyć grubą warstwę jabłek, wcześniej obranych i pokrojonych w plasterki oraz wymieszanych z 1/2 szklanki cukru i budyniem.

 Białka które zostały po oddzieleniu żółtek ubić na sztywno, następnie dodać pozostały cukier i mąkę ziemniaczaną tak powstałą bezę wyłożyć na warstwę jabłek. 
Po wierzchu posypać poskubanymi kawałkami z resztki ciasta, dodatkowo posypać ciasto płatkami migdałów.
 Piec 45 min w temp do 180st po upieczeniu posypać cukrem pudrem. 






1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody