wtorek, 24 lipca 2012

Dżem w kropki

Sezon na przetwory już dawno u mnie został otwarty, teraz czas na jabłuszka bo moje dzieci bardzo lubią taki dżemik. Pomysł na taki wygląd  podsunęła mi zewa , a pomysł był dobry bo dżem pyszny, dzieci bardzo z niego zadowolone bo  w kropki jeszcze nie jadły.
Dzisiaj na obiad była pierwsza degustacja i z naleśnikami smakował wybornie.

Dżem w kropki
3 kg obranych jabłek
1 kg cukru
2 szklanki jagód
wykonanie:
Jabłka papierówki obrać i pokroić na mniejsze części, podlać 1 szklanką wody i szybko rozgotować, następnie dodać cukier i smażyć (na małym palniku) często mieszając do zgęstnienia na sam już koniec smażenia kiedy dżem będzie odpowiednio gęsty i po wyłączeniu palnika dosypać jagody i delikatnie wymieszać. Gotowy dżem przełożyć do małych słoiczków i zakręcić. Ja swój dżem z myślą o przechowywaniu na zimę i przez fakt surowych jagód dodatkowo zagotowałam w słoiczkach. 




3 komentarze:

  1. wygląda zachwycająca i zagadkowo nieco :)
    ale musi pysznie smakować takie połączenie!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uroczo nazwany! kropeczki ma, jak biedroneczka! ależ musi smakować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Połączenie smakowe jest pyszne, polecam zrobić i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody