wtorek, 17 lipca 2012

Galaretka z arbuza

Arbuza to ja kocham i zawsze ubolewam nad faktem, że prawie wcale nie da się go przechować w słoiczkach na zimowe dni choć oczywiście są małe wyjątki :)

Galaretka z arbuza

2 kg arbuza
2 szklanki cukru
2 pomarańcze
2 żelfiksy
Wykonanie:
Arbuza obrać, pokroić w kostkę i zasypać cukrem, odstawić na 2-3godz, aby puścił sok po tym czasie dodać sok pomarańczowy i otartą skórkę z 1 pomarańczy, całość stawiamy na małym gazie i gotujemy do momentu rozgotowania się arbuza(ja ten czas skróciłam i troszkę zmiksowałam przy użyciu blendera)na koniec dodajemy żelfiks i całość gotujemy jeszcze 2-3 min.
Gorące przekładamy do słoików i odstawiamy do ostudzenia.
Można dodać na koniec kilka świeżych listków mięty co ciekawie zmieni smak galaretki.





4 komentarze:

  1. ja również uwielbiam arbuzy a co do galaretki wygląda baaaaardzo smakowicie :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I taka właśnie jest, można ja łyżeczką wyjadać ze słoiczka :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. A co to sa zeliksy ??? cukier zelujacy ???? Jesli tak to moglabys napisac czy uzywasz 1:1, 2:1 czy 3:1 ???? Chetnie bym zrobila :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykłe żelfiksy, dżemiksy czy co tam wolisz ja dzisiaj kupiłam np. Konfiturex 2:1

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody