środa, 22 lutego 2012

Bułeczki

Czasami tak mam, że chodzę i szukam sama nie bardzo wiem czego :) wtedy najlepiej zająć moją głowę czymś konkretnym, a najlepiej zamknąć się w kuchni. Wczoraj miałam jeden z tych dni, a efektem tego były te bułeczki i coś jeszcze, ale o tym później bo muszę poczynić jeszcze jedną próbę, gdyż pomysł był niezły tylko źle zabrałam się do sprawy.
W jednej z książek jakiś już czas temu znalazłam przepis na takie ciasto drożdżowe, postanowiłam je wczoraj przerobić z płaskiego ciasta na małe bułeczki, pomysł moim zdaniem jak najbardziej trafiony choć obiecałam sobie jeszcze zrobienie oryginału.



Bułeczki z otrębową kruszonką 

Ciasto:
44 dag mąki
10 dag sera śmietankowego
5 łyżek cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
10 dag stopionego masła
1 jajko
1 szklanka mleka
5 dag drożdży
kruszonka:
5 dag zimnego masła
3 łyżki cukru
3 łyżki mąki
3 łyżki otrębów pszennych
1 szczypta proszku do pieczenia.
Dodatkowo:
3 jabłka
1 jajko
Wykonanie:
W ciepłym mleku rozpuścić drożdże. Ser utrzeć na gładką masę, dodać do niego przesianą mąkę, szczyptę soli, cukry oraz jajko i mleko z drożdżami, dokładnie wszystko wymieszać i na koniec dodać przestudzone, płynne masło, wyrabiać tak długo, aż ciasto będzie gładkie i będzie się odklejało od ścianek naczynia. Ciasto przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. 
Jabłka obrać i pokroić na ćwiartki lub jeszcze cieniej. 
Kruszonka: 
Masło pokroić w kostkę, dosypać resztę składników i palcami rozcierać do momentu połączenia się składników i uzyskania kruszonki.
 Wyrośnięte ciasto wyłożyć na podsypaną mąką stolnicę i delikatnie rozciągnąć, szklanką wyciąć krążki na każdym ułożyć kawałek jabłka zlepić bułeczki (mają być małe). Bułki ułożyć na natłuszczoną blaszkę, posmarować rozmieszanym jajkiem, posypać kruszonką i jeszcze raz odstawić do wyrośnięcia.
 Piec do 25 min w temp.180-190st, po upieczeniu zostawić do wystudzenia. 


















Ten przepis dodaję do akcji:

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody