niedziela, 19 lutego 2012

Aksamitny sernik

Bardzo lubię serniki choć sama czasami się zastanawiam dlaczego tak rzadko je robię.
Ten sernik zrobiłam pierwszy raz i bardzo, a nawet bardzo wszystkim smakował, był wilgotny i puszysty. Kupiłam ser w wiaderku z pokruszoną laską wanilii i to dodało ciasto wyjątkowego aromatu.

Aksamitny sernik

Ciasto:
2.5 szklanki mąki
1 szklanka cukru
25 dag margaryny
1 jajko
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
2 łyżki kakao
ser:
1.5 szklanki cukru
1 kg sera ja miałam w wiaderku
25 dag margaryny
5 jajek
2 budynie waniliowe
Dodatkowo:
mleko
cukier puder


Wykonanie:
 Ciasto:
 Margarynę posiekać z cukrem dodać jajko oraz przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, zagnieść gładkie ciasto. Ciasto podzielić na dwie równe części i do jednej dodać kakao.
 Ser:
 Margarynę utrzeć z cukrem, dodać ser i ucierać na niskich obrotach robota w trakcie dodawać po jednym jajku i proszek budyniowy. Prostokątną formę wysmarować tłuszczem i dno wyłożyć rozwałkowanym ciastem z kakao, wyłożyć na nim cały ser i przykryć rozwałkowanym jasnym ciastem. Wierzch posmarować mlekiem. Piec w temp. do 200st około 60 min. Po przestudzeniu posypać sporą ilością cukru pudru 





2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody