wtorek, 14 lutego 2012

Walentynki

Dzisiaj wszędzie pełno serc oraz serduszek i choć jestem zdania, że kochać i szanować trzeba się zawsze, a nie tylko od Święta to bardzo lubię ten dzień.
Oczywiście przygotowałam też mojej rodzince coś z tej okazji :)


Słodkie Walentynki

Ciasto:
23 dag masła
23 dag cukru
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
kilka kropli aromatu śmietankowego
37 dag mąki
Masa plastyczna:
35 ml gorącej wody
2 łyżeczki żelatyny
5 dag glukozy
cukier puder
Dodatkowo:
marmolada
czerwony barwnik
lukier do dekoracji
Wykonanie:
 Masło posiekać z cukrem, dodać jajko i aromat oraz przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, zagnieść gładkie ciasto. Ciasto zaraz po zagnieceniu cienko rozwałkować i foremkami wyciąć serduszka, ułożyć na natłuszczonej blaszce. Piec w gorącym piekarniku do uzyskania złotego koloru, upieczone rozłożyć na stole i wystudzić. Masa plastyczna: W gorącej wodzie rozpuścić żelatynę i glukozę, kiedy syrop przestygnie dodać cukier puder i dosypując małymi porcjami zagniatać do uzyskania twardości plasteliny, gotową masę zabarwić na czerwono i bardzo cieniutko rozwałkować. Taką samą foremką jak ciastka wyciąć serduszka z masy. Zimne ciastka posmarować cienką warstwą marmolady i przykryć cukrowym serduszkiem delikatnie je dociskając. Tak przygotowane ciastka same w sobie są ładne, ale można je dodatkowo ozdobić gęstym lukrem i zostawić do zastygnięcia.




1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody