niedziela, 5 lutego 2012

W oczekiwaniu na wakacje

Za oknem mróz więc postanowiłam zrobić ciasto w stylu letnim, kilka dni temu natknęłam się na zdjęcie pięknego ciasta ze słonecznikami i już wtedy wiedziałam, że muszę je zrobić.  Został mi tylko dylemat jakiej masy użyć do przełożenia, postanowiłam użyć owoców które jak słoneczniki też kojarzą się z wakacjami.

Tort w oczekiwaniu na wakacje

 Ciasto:
6 jajek
1 szklanka mąki tortowej
1 budyń waniliowy
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa budyniowa:
25 dkg margaryny lub masła
1 szklanka mleka
1 budyń śmietankowy
1/2 szklanki cukru pudru
Masa truskawkowa:
1 szklanka musu z mrożonych truskawek
1 łyżeczka żelatyny
1 galaretka truskawkowa
100 ml jogurtu truskawkowego
Masa jabłkowa :
1 szklanka musu z jabłek
1 galaretka cytrynowa
1 łyżeczka żelatyny
100 ml jogurtu waniliowego
dodatkowo:
kolorowe barwniki
dowolny poncz do nasączenia
Wykonanie:
Ciasto:
Białka ubić na sztywno z dodatkiem szczypty soli, dodać cukier i nadal ubijać, aż piana będzie biała bardzo sztywna, następnie delikatnie połączyć z żółtkami i przesianą mąką wymieszaną z proszkiem budyniowym i proszkiem do pieczenia, ciasto delikatnie wymieszać i wylać do wysmarowanej tłuszczem małej tortownicy. Piec w temp. 180-190 do 35, ale trzeba pilnować. Upieczone, zimne ciasto przeciąć na trzy krążki które dokładnie nasączyć dowolnym ponczem ja użyłam herbaty z dużą ilością cytryny. Na paterze ułożyć spód ciasta, wyłożyć na nim całą gęstą masę truskawkową, przykryć drugim krążkiem na którym wyłożyć całą, gęstą masę jabłkową, przykryć ostatnim krążkiem ciasta. Przełożony tort włożyć na minimum 1 godz do lodówki do zastygnięcia, po tym czasie całe ciasto posmarować masą budyniową, a to co zostało podzielić na odpowiednie porcje i zabarwić na żółto, zielono i brązowo. Masą napełnić rękawy cukiernicze z odpowiednimi końcówkami i wyciskać porcję kremu zaczynając od żółtych płatków formować słoneczniki. Na brązowe środki kwiatów można dodatkowo ułożyć drobno posiekaną czekoladę.
Masa truskawkowa:
Galaretkę i żelatynę rozpuścić w 1/2 szklanki gorącej wody i przestudzić. Truskawki rozmrozić i zmiksować na mus, wymieszać z jogurtem truskawkowym i zimną galaretką, dokładnie wymieszać. Masa jabłkowa: 
Galaretkę cytrynową i żelatynę rozpuścić w 1/2 szklanki gorącej wody, wystudzić. Mus jabłkowy ubić z jogurtem waniliowym i zimną galaretką. 
Masa budyniowa: 
Budyń ugotować w 1 szklance mleka i wystudzić, margarynę utrzeć z cukrem pudrem na krem w trakcie ucierania dodawać małymi porcjami zimny budyń. 


 




6 komentarzy:

  1. wygląda pieknie!
    miło, że dołączyłaś do akcji ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję mi też jest miło dołączyć do akcji, pozdrawiam :)

      Usuń
  2. O kurczę. Wygląda super. Twój tort potwierdza, że aby uzyskać efektowną dekorację nie trzeba bawić się w masę plastyczną. Naprawdę bardzo łady. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi bardzo podobają się dekoracje z masy, ale coś brakuje mi cierpliwości do nich, wolę jednak torty tradycyjne, a z kremu czy owoców można też wyczarować cuda.Pozdrawiam:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody