wtorek, 28 lutego 2012

Kokosowe naleśniki

To już trzeci raz gościły naleśniki w moim domu wciągu ostatnich kilku dni, moje dzieci wcale nie były znudzone ich nadmiarem i gdym jutro na śniadanie zaproponowała kolejny raz też by nie protestowały :)
Dzięki  mojej miłości do kokosa i prób wciśnięcia ich gdzie się da powstały te naleśniki były pyszne i pachnące.


Kokosowe naleśniki

2 szklanki o pojemności 220 ml mąki
1 szklanka (220ml) wiórek kokosowych
250 ml mleczka kokosowego
220 ml wody
2 jajka
3 łyżki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wykonanie:
Mąkę przesiać, wymieszać na sucho z wiórkami, cukrem i proszkiem do pieczenia, wbić jajka, dolać wodę i mleko. Wszystko dokładnie ubić do uzyskania pęcherzyków powietrza. Gotowe ciasto odstawić na kilka minut, gdyby w tym czasie za bardzo zgęstniało to dolać troszkę wody lub mleka.
 Patelnie nagrzać i tylko delikatnie natłuścić na środku wylać porcję ciasta i pozwolić mu się rozlać, smażyć na złoty kolor z obu stron.
 Podawać gorące z dowolnym dżemem lub jogurtem. 









4 komentarze:

  1. łojej :) Z tych składników musi wychodzić pełno naleśników!

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam ostatnio z dodatkiem wiórków kokosowych, jednak w dużo mniejszej ilości i smak był mniej intensywny. dodatek mleczka kokosowego musi dodawać im wspaniałego posmaku :) koniecznie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też robiłam już wcześniej na zwykłym mleku i nie było wcale czuć kokosowego smaku, dlatego teraz dolałam mleczko. Ostatnio zaszalałam i kupiłam w fajnej cenie kilka puszek więc tak z nim kombinuję. Mleczko kokosowe wzmaga smak, ale daje też intensywny zapach.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody