sobota, 9 stycznia 2016

Racuchy drożdżowe

Do dzisiejszego ranka nie mogłam się zdecydować czy zrobić racuchy w ramach wydarzenia w końcu podjęłam decyzję i zrobiłam dziewczynom pyszne śniadanie. Racuszki były smażone z jednego przepisu ja do swoich dorzuciłam troszkę suszonej żurawiny, a po usmażeniu  można je było zjeść posypane z cukrem pudrem lub z pysznymi jabłuszkami.


Racuchy drożdżowe 

50 dag mąki pszennej
3 dag drożdży
2 łyżki cukru
szczypta soli
1,5 szklanki mleka ja dolałam jeszcze 2 łyżki
1 jajko
3 łyżki suszonej żurawiny
dodatkowo:
olej do smażenia
wykonanie:
Mąkę przesypać do miseczki i wymieszać na sucho z solą i cukrem. W ciepłym mleku rozpuścić drożdże i dolać je do mąki, następnie dodać jajko i wymieszać dosyć gęste ciasto na koniec dodać żurawinę. Ciasto odstawić do wyrośnięcia.
Na patelni rozgrzać olej i łyżką kłaść niewielkie porcje ciasta, smażyć na złoty kolor z dwóch stron po usmażeniu odsączyć na ręczniku papierowym z nadmiaru tłuszczu i posypać cukrem pudrem lub podać do nich dowolny dżem.




Racuchy smażyły też :
Marzena
Joanna
Bożena
Danuta
Sylwia Puzio
 Dorota 
Iwona
Angelika
Ela
Joanna

9 komentarzy:

  1. Jakie pyszne :) dziękuję za wspólne smażenie :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie je zrobiłaś. Dziękuje za wspólne smażenie racuszków :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez dziewczyny jeszcze raz dziękuję za kolejne wspólne wydarzenie, bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejne pyszne racuszki...dzięki ..i do następnego..

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie się prezentują, dzięki za wspólne pieczenie Iwonko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe racuszki z żurawiną. Dziękuję za wspólne smażenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z dżemikiem pycha! Dzięki za wspólne smażenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie wyglądają racuszki. Dziękuje za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody