wtorek, 13 października 2015

Jabłka w drożdżowym cieście

Zimno jak w grudniu i ja się tak zastanawiam gdzie ta nasza złota jesień, a jak jest tak zimno to kolacja musi być gorąca. Nie wiem jak inni, ale ja uwielbiam jabłka w drożdżowym cieście i to koniecznie prosto z patelni jak jeszcze są bardzo gorące i potrzeba podmuchać na nie za nim się zje :)


Jabłka w drożdżowym cieście 

3 szklanki mąki pszennej
2 szklanki mleka
1 opakowanie cukru waniliowego
2 dag drożdży
2 jajka
szczypta soli
dodatkowo:
4 jabłka
olej do smażenia
Wykonanie;
Drożdże rozetrzeć z cukrem dolać do nich ciepłe mleko, wymieszać i odstawić na kilka minut.
Mąkę przesiać, dodać do niej sól i jajka, następnie wlać podrośnięte drożdże i dokładnie wymieszać.
Jabłka obrać i pokroić w grube plastry z których wyciąć gniazda nasienne, następnie jabłka zanurzyć w cieście.
Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju i kłaść plastry jabłka  z dużą ilością ciasta.
Jabłka smażyć z dwóch stron na złoty kolor, podawać gorące posypane cukrem pudrem.



4 komentarze:

  1. Uwielbiam takie racuchy, trzeba będzie zrobić, bo teściowa jabłka przyniosła od kogoś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepadam za takimi racuchami :) Jak u Babci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze babcią nie jestem, ale też bardzo lubię :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody