poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Gołąbki

Gołąbki wprost uwielbiam i jak na złość przez cały ostatni tydzień gdzie nie zajrzałam tam były gołąbki więc musiałam zrobić :)
Gołąbki zrobiłam w takiej troszkę innej wersji jak zawsze, ale wyszły bardzo smaczne.
Do ich przygotowania użyłam brązowego ryżu który dostałam od firmy KUPIEC


Gołąbki z brązowym ryżem

1/2 kg mięsa drobiowego
3 woreczki brązowego ryżu
1 ząbek czosnku
1/2 łyżeczki tymianku
pieprz
sól
dodatkowo:
biała kapusta
2 marchewki
wykonanie:
Ryż ugotować w osolonej wodzie i po ugotowaniu odcedzić z wody.
Mięso drobiowe u mnie to nic innego jak wycięte wszystko z kurczaka czyli z udek i piersi, wycięte mięso skręcić przez maszynkę dodać do niego drobno posiekany czosnek, tymianek i przestudzony ryż, dokładnie wszystko wymieszać doprawiając do smaku solą i pieprzem.

Kapustę sparzyć kolejno liść po liściu w dużej ilości osolonej wody z liści delikatnie ściąć twarde nerwy na środku każdego liścia ułożyć porcję nadzienia i zwinąć gołąbki.
Na dno szerokiego garnka ułożyć kilka liści kapusty i ciasno ułożyć gołąbki które posypać startą na grubych oczkach tarki marchewką,
każdą warstwę gołąbków należy posypać marchewką i po ułożeniu wszystkich gołąbków przykryć je liśćmi kapusty zalać bulionem warzywnym i gotować do miękkości kapusty około 45 minut od momentu zagotowania.
Gołąbki podawać z sosem pomidorowym.





2 komentarze:

  1. Pychota. Niemal czuje się zapach jak się patrzy na takie pyszności. Nie wiem czym się różni brązowy ryż od białego. Czy to zmienia jakoś smak ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brązowy ryż sam w sobie różni się smakiem od zwykłego choć w tych gołąbkach jest to mało wyczuwalne i jeśli ktoś liczy kalorie to ma ich mniej :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody