środa, 31 października 2012

Racuszki, a może placuszki

Dzisiaj się rozszalałam i na kolację zrobiłam placuszki z ryżu podane z ciepłym sosem jagodowym.
Placuszki wyszły pyszne takie puchate i pachnące, a sos dodawał im dodatkowo uroku.

Racuszki  autorstwa Iwony

3 szklanki ugotowanego ryżu ja użyłam długo ziarnistego ryżu Uncle Ben's

1 szklanka  mąki                                                             
1/2 szklanki mleczka kokosowego
2 jajka
2 łyżki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Sos jagodowy:
2 szklanki mrożonych jagód
3/4 szklanki cukru
Dodatkowo;
olej do smażenia
cukier puder do posypania
Wykonanie:
Ryż ugotować i przestudzić, dodać do niego jajka, cukier, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz mleczko, wymieszać dokładnie, aby powstało gładkie, gęste ciasto.
Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju,  smażyć malutkie i rumiane racuszki.

Jagody wymieszać z cukrem i zagotować( nie gotujemy długo, a tylko do momentu zaparzenia się jagód)

Ciepłe racuszki posypać cukrem pudrem i podawać z jagodowym sosem do sosu można dodać troszkę śmietanki.




Przepis dodaję do akcji

Gotuj z Uncle Bens

5 komentarzy:

  1. Racuszki czy placuszki, zawsze pyszne :) Chociaż takich ryżowych nie jadłam. Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bo są pyszne i nie trzeba gotować do nich specjalnie ryżu z powodzeniem można użyć ten który nam czasami zostaje z obiadu.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mleczko kokosowe dodaje im wyjątkowego aromatu, pachną w czasie smażenia tak, że trudno doczekać się końca.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody