czwartek, 1 listopada 2012

Orzechowo-kawowa babka

Kilka dni temu dostałam w prezencie super formę do babki i cały czas myślałam jaka babeczka mogła by być tą premierową no i wymyśliłam :) Cudowna orzechowa babeczka z nutką kawy  oraz polewą wykonaną ze wszystkich resztek czekolad jakie były w domu, a było ich sporo zaczynając od kocich języczków które Emilka dostała w maju z okazji pierwszej komunii po uszy wielkanocnego zająca, a kończąc na stopach mikołaja :)

Orzechowo-kakaowa babka                 

25 dag margaryny
40 dag mąki
10 dag zmielonych orzechów laskowych
4 jajka
1 małe opakowanie proszku do pieczenia
1 szklanka cukru
1/2 szklanki mocnej kawy rozpuszczalnej
Dodatkowo:

polewa czekoladowa
Wykonanie:
Margarynę utrzeć  z cukrem i jajkami, następnie dodać porcjami mąkę wymieszaną z mielonymi orzechami i proszkiem do pieczenia, dolewać też w między czasie zimną kawę.
Gładkie ciasto przelać do dużej formy babkowej, piec w temp. 180st przez godzine.
Po wystudzeniu ciasto polać polewą czekoladową.









5 komentarzy:

  1. Orzechy i kawa to przepyszne połączenie smaków. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie cuda u Ciebie. Na pewno coś wykorzystam w swojej kuchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło widząc od rana takie słowa :) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Pychotka, kawa z orzechami musi smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody