poniedziałek, 12 listopada 2012

Czekoladowo-orzechowy przekładaniec

Po makowej niedzieli dzisiaj do kawki miałam coś takiego, zrobiłam w sobotę, ale przez rogaliki nikt się  nie zabierał za ciasto i dzięki temu było słodziutko :)

Czekoladowo-orzechowy przekładaniec            

Krem:
25 dkg margaryny
1 szklanka drobno zmielonych orzechów
1/2 szklanki mleka
1/2 szklanki cukru pudru
2 łyżki koniaku
Ciasto:
6 jajek
1 szklanka mąki
3 łyżki kakao
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Dodatkowo:
1/2 słoika dżemu z czarnej porzeczki
kawa rozpuszczalna do nasączenia
polewa czekoladowa
Wykonanie:
 Białka jajek ubić na sztywno z dodatkiem 6 łyżek wody i szczypty soli w trakcie ubijania dodać cukier i ubić na sztywno, następnie ostrożnie połączyć z żółtkami i przesianą mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao. 
Ciasto wylać do prostokątnej formy i upiec w temp. 180st około 30 min. 

Orzechy włoskie drobno zmielone zalać 1/2 szklanki gorącego mleka i wystudzić. Margarynę utrzeć z cukrem i orzechami na krem na koniec ostrożnie dolać alkohol. 

Upieczone ciasto przekroić na dwa placki nasączyć kawą i przełożyć kremem, następnie ciasto przeciąć  na pół po długości jedną część posmarować dżemem i przykryć drugą częścią wcześniej przełożoną kremem. 
Wierzch ciasta polać polewą czekoladowa dowolnie udekorować i odstawić do lodówki na kilka godzin.





5 komentarzy:

  1. Zazdroszczę takiego deseru do kawki mi w sobotę karpatka nie wyszła (bo piekarnik się zepsuł).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To współczuję mój piekarnik też ostatnio działał tak na pół gwizdka, ale dzisiaj kupiłam nową kuchenkę to dopiero się będzie działo :)

      Usuń
  2. Bardzo reprezentatywne ciacho - takie wysokie i śliczne :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody