niedziela, 7 października 2012

Ziemniaczane tarty z soczystą piersią kurczaka

Dzisiaj jeszcze raz coś na słono, a to dlatego, że strasznie mnie korcił konkurs z Papirusem i będąc dzisiaj w lesie wymarzyłam sobie takie mini tary, a obok nich soczystą pierś kurczaka z czosnkiem i ziołami. Wyszło mi to bardzo pysznie, a grzybobranie też było udane :)


Ziemniaczane tarty

1 kg ziemniaków
3/4 szklanki mąki
1 jajko
1/2 łyżeczki soli
1/4 łyżeczki pieprzu ziołowego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Dodatkowo:
2 ząbki czosnku
2 jajka
2 łyżki gęstej śmietany
1/2 łyżeczki soli

przyprawa do potraw z ziemniaków
Wykonanie:
Ziemniaki ugotować w mundurkach w lekko osolonej wodzie i po wystudzeniu obrać, połowę przecisnąć przez praskę dodać do nich jajko, przyprawy oraz mąkę z proszkiem do pieczenia, zagnieść ciasto.
Foremki do tart wysmarować tłuszczem i wysypać tartą bułką, dno i boki wykleić ciastem, pozostałe ziemniaki pokroić w plasterki i ułożyć na cieście ziemniaczanym.
Jajka ubić z dodatkiem śmietany, soli i drobno posiekanym czosnkiem, zalać powstałą masą poukładane ziemniaki, posypać przyprawą do potraw z ziemniaków.
Piekarnik nagrzać do 190 st i zapiekać tarty około 20 min.

Mięso z piersi kurczaka przygotować z przepisu na opakowaniu Papirusu na soczystą pierś kurczaka z czosnkiem i ziołami z tą różnicą, że ja nie rozbijałam mięsa, a tylko delikatnie nacięłam przed smażeniem.

Tary po upieczeniu delikatnie wyjąć z foremek i podawać z plastrami soczystego mięska i pomidorkiem.









1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody