wtorek, 9 października 2012

Ciasto dyniowe

Jest to moje pierwsze w życiu ciasto z dynią i oryginalny przepis na nie znajdziecie tutaj, moja wersja jest taką wersją troszkę zubożoną lecz nie mniej pyszną. Swoją drogą jestem bardzo mile zaskoczona jego smakiem bo jak do tej pory miałam tylko kontakt z dynią w kompocie i do głowy nawet mi nie przyszło, że ciasto może być tak pyszne.
Dynia która miałam była ogromna i już porobiłam mrożone zapasy na inne czasy i inne przepisy:)

Ciasto dyniowe

Ciasto:
30 dag mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
20 gag cukru
3 łyżeczki przyprawy do piernika
2 łyżeczki sody
4 jajka
skóra i sok z jednej cytryny
25 dag zmiksowanego musu z dyni
20 dag masła
Krem na wierzch:
5 dag masła
25 dag serka mascarpone
4 łyżki cukru pudru
Wykonanie:
Mąkę przesiać i wymieszać na sucho z solą, cukrem, przyprawą do piernika oraz proszkiem do pieczenia i sodą. W misce ubić jajka, dodać do nich rozpuszczone i przestudzone masło i cały czas ubijając dosypywać porcjami suche składniki na koniec połączyć z dyniowym musem.
Tortownicę(25cm) wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą, wylać ciasto i wyrównać powierzchnię.
Piec w temp. 180st około 1 godz.
Po upieczeniu i wystudzeniu ciasto wyjąć z formy, a wierzch posmarować masą z utartego serka z masłem i cukrem pudrem, dowolnie ozdobić.






Dyniowe przysmaki

6 komentarzy:

  1. Ten mus mamy zrobić z surowej dyni, czy ją najpierw gotować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mus robimy z dyni pieczonej, dynię dzielimy na części układamy skórą do dołu i na 45 min do piekarnika, potem wybieramy całość ze skóry i miksujemy

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody