piątek, 2 września 2016

Placki ziemniaczane z cukinią i sosem kurkowym

Coś jestem na bakier z akcją Błyskawiczny piątek , ale dzisiaj o nim pamiętałam i dodaję do niej moje placki, a placuszki były pyszne, oj bardzo pyszne, a sos jeszcze lepszy :)


Placki ziemniaczane z cukinią i sosem kurkowym

1 kg ziemniaków
70 dag cukinii
2 jajka
4 łyżki mąki pszennej
1/2 łyżki soli
1 łyżeczka pieprzu ziołowego
sos:
20 dag świeżych kurek
2 łyżki masła
1 szklanka śmietany 30%
1/2 małej cebuli
1/2 pęczka zielonej pietruszki
dodatkowo:
olej do smażenia
wykonanie:
Ziemniaki razem z cukinią zatrzeć na tarce z drobnymi oczkami ( nie na papkę tylko wiórki) , dodać jajka i mąkę oraz przyprawy, dokładnie wymieszać.
Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju i smażyć na złoty kolor niewielkie placki. Na drugiej patelni stopić masło, dodać pokrojoną w drobną kosteczkę cebule i oczyszczone kurki na małym ogniu delikatnie podsmażyć, posypać je, a następnie przykryć i chwilkę poddusić. Do miękkich grzybów dodać śmietankę oraz kilka gałązek zielonej pietruszki
oraz przyprawy sól oraz pieprz i gotować wszystko kilka minut do momentu zgęstnienia sosu na koniec całość posypać posiekaną zieloną pietruszkę.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody