piątek, 23 września 2016

Keczup z cukinii i pomidorów

Wszyscy robią taki keczup to zrobiłam i ja :) Cało gotowanie zajmuje około godziny więc nie jest to długo, przygotowanie warzyw zajmuje troszkę czasu, ale z takiej porcji mi keczupu starczy chyba, aż do wiosny bo jeszcze zrobiłam cały gar mojego ulubionego .





























Keczup z cukinii i pomidorów 

4 kg cukinii
2 kg pomidorów
1 kg cebuli
1 kg papryki czerwonej
5 ząbków czosnku 
1/2 szklanki soli
2 szklanki cukru
2 łyżki papryki mielonej słodkiej
1 łyżeczka chilli
1 łyżka pieprzu czarnego mielonego
2 słoiczki koncentratu pomidorowego
1 szklanka octu 10%
wykonanie:
Cukinię zetrzeć na tarce z grubymi oczkami i wymieszać z solą, następnie odstawić na kilka godzin, aby cukinia puściła sok. Cebulę pokroić w piórka, a paprykę w kostkę. Powstały sok odlać z cukinii ( nie musi być bardzo dokładnie) i dodać do niej cebulę z papryką oraz drobno pokrojony czosnek i suche przyprawy, postawić na gazie gotować około 20 minut. Pomidory obrać ze skórki pokroić w kostkę i dodać do rozgotowanej cukinii i gotować kolejne 10 minut po tym czasie dodać ocet i koncentrat i gotować następne 10 minut po tym czasie całość zmiksować ( ewentualnie doprawić na ostrość) i przełożyć do małych słoiczków. Pasteryzować około 10 minut.



2 komentarze:

  1. TAk z ciekawości - jaki jest Twój uliubiony gotowy ketchup? Próbowałaś tego od Międzychodu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dla wyjaśnienia, osobiście nie jestem fanem tego produktu i wolę pomidor nawet do kiełbasy na gorąco, ale moja rodzina bardzo lubi i robię z myślą o nich. Maja też swój ulubiony ze sklepu, ale to nie jest ten o którym mówisz.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody