niedziela, 12 maja 2013

Zdrowy miodek

Wszyscy robili taki miodek więc  ja się skusiłam i zrobiłam, moja Hania lubi miód wiec  ten też jej zasmakował. Kwiatki jeszcze pięknie kwitną i można przygotować kolejną porcję tylko, że mi coś brak zapału.

Zdrowy miodek

około 500 szt kwiatków mniszka lekarskiego
3 cytryny
1.5 litra wody
1 kg cukru
Wykonanie:
Wszystkie kwiatki wyskubałam z płatków, dodałam do nich 2 pokrojone w plastry cytryny i wodę. Następnie wszystko zagotować i odstawić do następnego dnia, po tym czasie płatki dokładnie odcedzić i odcisnąć do płynu dodać sok z 1 cytryny i cukier, wszystko gotować na malutkim płomieniu 1.5 godziny, wystudzić i następnego dnia gotować jeszcze godzinę. W trakcie gotowania wszystko pięknie mi zgęstniało i nabrało bursztynowego koloru.
Gotowy miodek przelać do  słoiczków.









2 komentarze:

  1. ja zamiast miodku robię syrop trochu krócej gotuję i na zimę na kaszel i inne dolegliwości jak znalazł :) Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez tak robiłam, ale w tym roku skusiłam się na miodek i może to dobrze bo dzieciom lepiej smakuje.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody