środa, 13 marca 2013

Ucierany jabłecznik

Jakiś czas temu rozmawiałam z koleżanką ( pozdrawiam Monie która czasami do mnie zagląda :) )o takim pysznym ucieranym jabłeczniku i od tamtego czasu chodził taki za mną. Przepis znalazłam na stronie "Kulinarni łowcy smaku " ciasto jest pyszne choć to nie jest ten smak o którym myślałam, obawiam się jednak, że nigdy nie znajdę  idealnego przepisu bo to jest smak dzieciństwa.

Ucierany jabłecznik

Ciasto: 
25 dag margaryny 
2 szklanki mąki pszennej 
3/4 szklanki cukru 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
3 jajka 
1 szklanka śmietany kremówki 
Nadzienie: 
1 kg jabłek 
2 łyżeczki cynamonu 
1/2 szklanki cukru 
Wykonanie :
Jabłka obrać i zetrzeć na tarce z grubymi oczkami, następnie dodać cukier i chwilkę razem przesmażyć na koniec dodać cynamon i wystudzić. 
 Ciasto: 
Margarynę rozpuścić i wystudzić. 
2 jajka i 1 żółtko utrzeć z cukrem do białości, następnie dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem i do pieczenia i ucierać w trakcie dodać śmietankę i przestudzoną margarynę.
 Formę do pieczenia 28cm na 24 cm wysmarować tłuszczem i wysypać tartą bułką na dno wylać połowę ciasta i piec w temp. 180 st 20 min po tym czasie ciasto wyjąc z piekarnika posmarować pozostałym białkiem, wyłożyć na nie całą masę jabłkowa i wylać resztę ciasta. 
Wstawić jeszcze raz do piekarnika na 25-30 min i dopiec ciasto po upieczeniu posypać sporą ilością cukru pudru. 




2 komentarze:

  1. ślicznie wygląda ten Twój jabłecznik :)))
    dziękuję za dodanie wpisu do akcji "Zimowe Jabłuszka" i pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody