środa, 6 marca 2013

Ciasto pomarańczowe

Ciasto wyszło mi oczywiście jak dla mojej rodziny dużo za małe, ale bardzo smaczne i aromatyczne.

Ciasto pomarańczowe  
 
25 dag margaryny 
1 szklanka cukru 
2 szklanki mąki pszennej 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
4 jajka 
1/2szklanki  świeżego soku pomarańczowego 
1 pomarańcza do otarcia skórki 
Wykonanie:
 Margarynę utrzeć z cukrem w trakcie ucierania dodawać po jednym jajku i po porcji przesianej wcześniej mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia.

Do gładkiego ciasta dodać sok pomarańczowy i wymieszać na koniec dodać otartą skórkę z pomarańczy.
Ciasto przełożyć do wysmarowanej i wysypanej formy keksowej ja miałam taką 24 cm długości. Ciasto piec 60 min w temp. 180 st po upieczeniu przestudzić i posypać cukrem pudrem.


9 komentarzy:

  1. 1/2 szklanki czy litra soku pomarańczowego? :) Obłędy kolor! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że szklanki która gdzieś uciekła już poprawiam :)

      Usuń
  2. Mmm...cytryniaka kocham ale ten również muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniałe ciasto! kocham tą cytrusową nutkę:D a i ten genialny kolor...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem miłośniczką biedronek, będę więc częściej TU zaglądać, bo uwielbiam w kucharzeniu prostotę, pozdrawiam Autorkę i dziękuję za fajny przepis. Maja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maju zapraszam tak często jak tylko będziesz chciała :)

      Usuń
  5. jo zrobilem i wyszlo na 70% zrobilem w tortownicy i obciolem cukru na 3/5 szklanki ciasto wyroslo srenio nie ma zakalca ale za slodkie nadal, zastanawia mnie fakt czy na tym calym necie nie ma ludzi chorych na cukrzyce bo wiekszosc przepisow przegieta z cukrem ja jako gosc dajacy 3 lyzeczki cukru do kawy mowie te ciasto jest za slodkie chyba ze zamiast szklanki trzba filizanke kawiarke 150 mililitrow generalni przepis za ilosc cukru na ciasto trafia do smietniak i prosze zamiast pisac ze sie nie znam isc na badania cukru pozio darek z wrocka

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody