niedziela, 10 sierpnia 2014

Sernik z jabłkami

Nie będę się rozpisywać nad smakiem tego ciasta bo było pyszne i tyle :)


Sernik z jabłkami

ciasto:
1/2 kostki margaryny
1/2 szklanki cukru
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
masa serowa:
10 dag masła
1 kg sera do serników w wiaderku
1 szklanka cukru
2 cukry wanilinowe 
4 jajka
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
dodatkowo:
około 1/2 kg jabłek u mnie papierówki
3 łyżki kaszy manny
wykonanie;
Margarynę posiekać z cukrem, dodać do niej mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i jajka, szybko zagnieść ciasto i wstawić je do lodówki na 2-3 godziny po tym czasie schłodzone ciasto wyłożyć na dnie formy ( 33 cm na 22 cm) wcześniej wysmarowanej tłuszczem.

Jabłka ubrać, przekroić na pół i wyciąć delikatnie gniazda nasienne.

Masło utrzeć z cukrem w trakcie ucierania do masy dodawać porcjami ser na zmianę z jajkami na koniec dodać obie mąki i dokładnie wszystko wymieszać.


Ciasto po wierzchu posypać cienką warstwą kaszy manny i poukładać połówki jabłek na jabłka wylać całą masę serową i wygładzić.

Piekarnik nagrzać do 180 st i piec ciasto 50 minut, następnie wyłączyć piekarnik i uchylić drzwiczki zostawiając w nim ciasto na jeszcze 10 minut po tym czasie wyjąc i bardzo dobrze wystudzić.

Przed podaniem każdą porcję ciasta udekorować ja polałam sokiem malinowym i ozdobiłam malinami oraz jeżynami.



Jedz polskie jabłka

4 komentarze:

  1. A jak wygląda :) Kuszący sernik ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, zdecydowanie na pyszne wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa propozycja sernikowa :))

    Dziękuję za udział w akcji i zachęcam do wyczarowania kolejnych pyszności z jabłkiem w roli głównej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody