niedziela, 29 grudnia 2013

"Szampańskie' ciasto

Ciasto idealne na sylwestrowy wieczór, zabawa z takim ciastem będzie bardzo udana.
Przepis ja znalazłam jakiś czas temu w gazetce "Gotuj krok po kroku" i bardzo mi smakuje więc puszczam je w świat :), a mi w jego przygotowaniu pomogła firma VOG która wysłała do mnie
paczkę z pysznymi bakaliami.


"Szampańskie" ciasto

Ciasto:
200 g mielonych orzechów
100 g wiórek kokosowych
100 g rodzynek
8 jajek
3 łyżki mąki tortowej
1 łyżeczka  proszku do pieczenia
15 dag cukru
dodatkowo:
30 dag masła
2 galaretki brzoskwiniowe
1 puszka brzoskwiń
2 budynie śmietankowe
5 łyżek cukru
1 łyżka mąki
1 opakowanie delicji
1/4 szklanki kawy rozpuszczalnej
Wykonanie:
Rodzynki sparzyć i odsączyć,  orzechy wymieszać z mąką i proszkiem do pieczenia, dodać wiórki kokosowe i rodzynki.
Białka z wszystkich jajek ubić na sztywno, dodać cukier i nadal ubijać na koniec delikatnie bezę wymieszać z 3 żółtkami i mieszanką bakali. Dwie jednakowe formy ( 24 cm na 35 cm) wyłożyć papierem do pieczenia i napełnić ciastem, pojedynczo upiec dwa placki. Pieczemy w temp. 160st około 35 min.

Krem:
Brzoskwinie osączyć z soku, następnie do uzyskanego syropu dolać 1 i 3/4 szklanki wody i zagotować z dodatkiem cukru, w 3/4 szklanki wody wymieszać budyń z 1 łyżką mąki, dodać pozostałe 5 żółtek i dokładnie wszystko wymieszać po wymieszaniu wylać do gotującego się syropu i mieszając gotować do zgęstnienia, następnie wystudzić.
Masło utrzeć i w trakcie ucierania dodawać porcjami zimny budyń, uzyskany krem podzielić na trzy części.

Na jednym upieczonym i wystudzonym placu rozsmarować część kremu na nim ułożyć delicje czekoladą do dołu i skropić je kawą na ciastkach rozsmarować kolejną część kremu i przykryć drugim plackiem po wierzchu rozsmarować resztę kremu, a na nim ciasno ułożyć brzoskwinie pokrojone w plasterki, całość zalać gęstniejącą galaretkę rozpuszczoną w 750 ml gorącej wody.
Przygotowane ciasto odstawić do zastygnięcia.





3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody