piątek, 20 grudnia 2013

Migdałowe kuleczki

Tak dla odmiany od ciasteczek, dzisiaj zrobiłam malutkie i mocno migdałowe kuleczki po schłodzeniu wprost rozpływają się w ustach.  Kilka dni temu dostałam fantastyczną przesyłkę z produktami Kresto i BackMit oraz Rapso do spróbowania.  Z moją słabością do orzechów i migdałów od razu zabrałam się za nie, a opakowania są spore bo 200 g wiec na jeszcze inne pyszne rzeczy mi zostało :)




Migdałowe kuleczki



440 ml mleka 0,5 %
8 czubatych łyżek kaszki manny
3 łyżki miodu
10 dag mielonych migdałów BackMit
5 dag mielonych orzechów BackMit
3 łyżki wiórek kokosowych
1 łyżeczka dowolnego alkoholu
kilka kropli aromatu migdałowego
Dodatkowo:
masa marcepanowa
wiórki kokosowe
mielone migdały
kakao
Wykonanie:
Mleko wlać do garnka, dodać miód i zagotować do gotującego wsypać kaszkę i mieszając gotować do zgęstnienia, wystudzić.
Do zimnej kaszki dodać alkohol, aromat i mielone orzechy oraz migdały i wiórki kokosowe, dokładnie wszystko wymieszać.

Z masy marcepanowej zrobić kilkanaście małych kuleczek, następnie z masy migdałowo- kaszkowej oderwać niewielką ilość i na środku ułożyć kulkę z marcepanu, zlepić i uformować.
 Ulepione i nadziane kuleczki obtoczyć w wiórkach, kakao i orzechach.

Przed podaniem schłodzić w lodówce.




5 komentarzy:

  1. Pyszności.
    Widziałam, że u Ciebie sporo pierniczków. Powiedz mi jak możesz, czy któryś przepis nada się na pierniczki robione jutro lub w poniedziałek. Bo dopiero przyszły mi fajne foremki i chciałabym je wykorzystać. Chodzi oczywiście, by pierniki były miękkie. A jak na pierniki za późno to może jakieś ciasteczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://izioni-smaki.blogspot.com/2013/12/mieciutkie-pierniczki.html te pierniczki możesz zrobić nawet w poniedziałek bo są mięciutkie i pyszne od samego momentu upieczenia i te polecam najbardziej choć te które robiłam na wyzwanie blogerek wcale nie są gorsze inne wymagają jednak kilku dni na zmiękniecie. Pozdrawiam i życzę Wesołych i smacznych świąt :)

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo, Wesołych Świąt ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Spróbuj, a na pewno ich smak Ciebie zaskoczy u mnie smakowały prawie wszystkim oprócz Emilki, ale ona nie lubi mleka i kaszki więc nie wiem czy jest wiarygodna:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody