środa, 24 kwietnia 2013

Pierwsze orzeszki

Od zawsze chciałam zrobić takie orzeszki, ale nie bardzo miałam jak.
Dzisiaj wreszcie nastał ten wielki dzień i mogłam poczęstować rodzinkę swoimi pierwszymi orzeszkami jak na pierwszy raz wyszły mi całkiem fajne, przepis zaczerpnęłam z ulotki dołączonej do urządzenia, ale zaczynam wyszukiwanie nowego  w sieci bo te były takie kruche, a ja bym chciała bardziej waflowe.
Jeśli ktoś ma taki przepis to będę wdzięczna za namiary :) :)

Pierwsze orzeszki

40 dag mąki pszennej
10 dag cukru
25 dag margaryny
2 jajka
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
Krem:
20 dag masła
5 dag mielonych orzechów
2 łyżki cukru pudru
1/2 łyżki spirytusu
Dodatkowo:
draże orzechowe
Wykonanie:


Margarynę  utrzeć z cukrem na krem w trakcie ucierania dodać jajka i przesiana mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Ciasto wychodzi dosyć gęste i wydaje się klejące, ale wilgotnymi dłońmi bardzo łatwo uformujemy  kuleczki wielkości troszkę mniejszej jak orzechy włoskie.
Maszynkę do wypieku orzeszków rozgrzać i kolejno umieszczać w niej kuleczki i piec około 5 min. Ciasto w trakcie pieczenia troszkę wylewa się z foremek więc po upieczeniu z jeszcze ciepłych delikatnie obłamać wystające brzegi.

Krem:
Masło utrzeć z cukrem pudrem na gładki krem do gotowego kremu dodać zmielone orzechy ja akurat miałam laskowe i obłamane resztki ciasta, wszystko jeszcze dokładnie wymieszać i dolać spirytus.


Łupinki orzechów napełnić kremem i przed zlepieniem w każdym orzeszku umieścić cukierka.



Zlepione orzechy odstawić do lodówki, aby zastygły.



4 komentarze:

  1. Jakie sliczne! Jadlam takie raz byly pyszne! Ale skad taka maszynke wytrzasnac?

    OdpowiedzUsuń
  2. yyyyy ten to jak już Ci tak ten orzechowiec obrodził to ja chętnie pozbieram....:-)

    mniam uwielbiałam te orzechy w dzieciństwie...
    cudne Ci wyszły
    gosiak

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody