piątek, 13 stycznia 2017

Ciastka francuskie na szybko

Nabyłam sobie ostatnio takie fajne metalowe rurki i nie będę ukrywać, że przy ich zakupie cena przysłoniła mi rozmiar przez co byłam troszkę rozczarowana, ale to tylko mój błąd :)
Koniecznie chciałam zobaczyć co mi wyjdzie  i tak na szybko kupiłam ciasto francuskie, a przy jego pomocy zrobiłam takie słodkie maleństwa.

 Ciastka francuskie na szybko 

opakowanie ciasta francuskiego
dodatkowo:
20 dag białej czekolady
250 ml śmietany 30%
jajko
cukier
wykonanie:
Małe i cienkie rurki metalowe nasmarować tłuszczem, ciasto francuskie rozwinąć i na długość foremek pociąć paski z ciasta, następnie zawinąć ciasto na rurkę z małym naddatkiem i odciąć na podstawie pierwszej porcji pociąć resztę ciasta i ułożyć na nim rurki,
zawinąć i docisnąć lekko miejsce łączenia ciasta. Ułożyć na wyłożonej papierem blaszce miejscem sklejenia do dołu po wierzchu posmarować jajkiem i posypać cukrem, blaszkę z ciastkami wstawić na 30 minut do lodówki.
Piekarnik nagrzać do 220st i piec około 10 minut do momentu zrumienienia po upieczeniu i lekkim przestudzeniu delikatnie wysunąć z ciasta metalowe rurki.

Czekoladę rozpuścić w miseczce ustawionej na garnku z gotującą się wodą i przestudzić, śmietanę ubić i pod koniec ubijania dodać do niej przestudzoną, ale płynną czekoladę.
Krem przełożyć do worka cukierniczego, odciąć koniec i delikatnie napełnić nim ciastka.
Odstawić do lodówki, aby krem zastygł.




3 komentarze:

  1. Rewelacyjne wyszły,a smak pewnie wyśmienity ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak rewelacyjny, moje kochanie opróżnił ten talerz nawet nie wiedział kiedy 😁

      Usuń
  2. Kocham takie lekkie ciasteczka. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody