niedziela, 30 sierpnia 2015

Sernik piegusek

Sernik upieczony w ramach akcji " Ciasto na niedzielę" u mnie sernik z makiem i brzoskwiniami.


Sernik piegusek

ciasto:
3 szklanki mąki
25 dag margaryny
3 łyżki cukru
5 żółtek
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
masa serowa:
1 kg sera białego u mnie w wiaderku
25 dag margaryny
2 jajka
1 szklanka cukru
2 budynie waniliowe
3/4 szklanki suchego maku
dodatkowo:
około 50 dag brzoskwiń lub 1  puszka brzoskwiń w syropie
wykonanie:
Ciasto:
Margarynę posiekać z cukrem dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i żółtka jajek, zagnieść szybko ciasto. 3/4 całego ciasta zawinąć w folię i włożyć na około 30 minut do lodówki, resztę ciasta włożyć do zamrażalnika.

Masa serowa:
Margarynę utrzeć z cukrem na gładki krem, następnie cały czas ucierając dodać jajka i porcjami ser na koniec do masy serowej dodać proszek budyniowy i suchy mak, dokładnie wymieszać.

Formę ( 33 cm na 22 cm) wysmarować tłuszczem i wysypać tartą na dnie wyłożyć rozwałkowane ciasto z lodówki na nim wylać całą masę serowa i po wierzchu posypać pokrojonymi brzoskwiniami ( ja miałam świeże brzoskwinie więc najpierw musiałam je obrać ze skórki) Ciasto które było w zamrażalniku zetrzeć na grubych oczkach tarki prosto na wierzch ciasta.
Piec w temp. 180st około 60 minut po upieczeniu zostawić jeszcze na kilka minut w uchylonym piekarniku.




Razem ze mną sernik robiły:
 http://samaslodyczuasi.blogspot.com/…/sernik-na-zimno-z-bor…
  http://rozowakuchnia.blox.pl/.../Sernik-smietanowo...
 http://mojekucharzenie-bozena-1968.blogspot.com/.../serni...
 http://www.mojewypiekiinietylko.com/.../sernik.../...


4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawie wygląda . Pewnie jest pyszny :) Dziękuje za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda..świetny pomysł z tym makiem...Dzięki za wspólne pieczenie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię połączenia sera i maku :) do następnego razu :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody