wtorek, 25 sierpnia 2015

Krojone pomidory

Renklod i pomidorów w tym roku u nas pod dostatkiem i dlatego mam okazję z nimi troszkę pokombinować, dzisiaj postanowiłam zrobić tak na próbę takie pomidory, wszystko dodawałam na tak zwane " oko" i myślę, że wyszło dobrze.


Krojone pomidory

1 kg pomidorów
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
1 łyżka bazylii
1/2 łyżeczki pieprzu
2 łyżki oliwy
1 łyżeczka octu 10%
wykonanie:
Pomidory naciąć na czubku i zalać gotującą się wodą, następnie obrać ze skórki i pokroić w grubą kostkę,
przełożyć do miski, następnie dodać wszystkie przyprawy i drobno posiekany czosnek dolać 1/2 szklanki wody i dokładnie wymieszać.
Słoiki wyparzyć i napełnić pomidorami dokładnie zakręcić.
Gotować 15 minut od momentu zawrzenia wody, wystudzić.


Pora na pomidora! Warzywa psiankowate 2015

10 komentarzy:

  1. Świetne pomidorki Iwonko, może w przyszłym roku skorzystam z Twojego przepisu, bo w tym odpuszczam sobie wszelkie przetwory.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam sporo czasu teraz więc kombinuję w kuchni, ale też tak delikatnie bo sił cały czas malutko :(

      Usuń
    2. Iwonko, czasu teraz to i u mnie pod dostatkiem, tylko nie daję rady dłużej postać, a na siedząco niewygodnie. Trudno, rodzina przynajmniej zatęskni za domowymi przetworami :)
      Uważaj na siebie i oszczędzaj zdrówko :)

      Usuń
    3. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło w przyszłym roku docenią bardziej Twoją pracę, Tobie tez zdrówka życzę :)

      Usuń
  2. Takie pomidory jak najbardziej się sprawdzają;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszniasto będzie zimą po odkręceniu słoika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czterema słoikami to za bardzo nie poszaleję, ale od wielkich dzwonów to będzie domowy słoiczek :)

      Usuń
  4. To świetna baza do sosów, makaronów, pizzy czy zup!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry sposób na zamknięcie pomidorów w słoiczku :)
    Dziękuję za dołączenie do akcji pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zimą do sosu do makaronu lub innych dań, jak znalazł. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji psiankowatej :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody