piątek, 7 sierpnia 2015

Jogurtowe rogale

Domowe pieczywo jest najlepsze pod słońcem choć wiadomo, że jest lepsze i gorsze, a te rogale są przepyszne, przepis znaleziony tutaj. Koniecznie musicie sobie takie zrobić bo są cudownie puchate i bajecznie pachną ja jestem w nich zakochana i już planuję powtórkę pomimo temperatury za oknem :)

Jogurtowe rogale


200 gram mleka
1/2 łyżeczki soli 
1 łyżka cukru
25 gram drożdży
1 jajko
3 łyżki oleju
100 gram jogurtu naturalnego
50 dag mąki pszennej
wykonanie:
W ciepłym mleku rozpuścić drożdże razem z cukrem, mąkę przesiać i wymieszać na sucho z solą, dodać jogurt, drożdże, olej i jajko, zagnieść i wyrobić z tego gładkie ciasto.
Ciasto po wyrobieniu przykryć i odstawić do wyrośnięcia, następnie cienko rozwałkować okrągły placek  i pociąć na 8 części. Pocięte ciasto zwinąć w rogale, ułożyć na wyłożonej papierem blaszce i odstawić do wyrośnięcia.
Po wyrośnięciu rogaliki posmarować po wierzchu dodatkowym jajkiem i posypać makiem.
Piec w nagrzanym do 190st piekarniku około 25 minut.




15 komentarzy:

  1. Muszą być pysze no i bardzo pachnące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Były przepyszne, polecam przepis i pozdrawiam 😊

      Usuń
  2. Iwonko, zapisałam sobie ten przepis bo rogale wyszły Ci cudne! :) Szkoda tylko, że ja nie mam takiego talentu do formowania rogalików;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry przepis to i rogale wyszły ładne, Twoje też będą takie cacane 😊

      Usuń
  3. Rogaliki jak marzenie, dżem i masełko do tego i cudowne śniadanie zapewnione :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ty to jesteś zdolna babka :) takie piękne rogale Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach dziękuję😊 przez wrodzoną skromność nie zaprzeczę😊 a tak na serio to zasługa przepisu, ciasto się rewelacyjnie poddawało.

      Usuń
  5. Ja też muszę zrobić bo te zdjęcia nie dadzą mi spokoju:)piękne Ci wyszły:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) zdjęcia jak zdjęcia, ale rogale są przepyszne :)

      Usuń
  6. Domowe pieczywo, to jest to co lubię:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rogaliki upiekłam dwa dni temu, ciasto rzeczywiście bardzo przyjemne w obróbce. Miły zaskoczeniem dla mnie było to, że świetnie się formowały, wyszły z piekarnika naprawdę kształtne, jak nigdy. Najlepsze na świeżo, ale na śniadanie na następny dzień całkiem jeszcze dobre .Polecam przepis i pozdrawiam autorkę tego miłego bloga. Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nigdy nie dotrwają do dnia następnego, ale na świeżo są bajeczne ja je uwielbiam :) Pozdrawiam i cieszę się, że wypróbowałaś przepis :)

      Usuń
  8. No i chciałam zrobić ale nie wiem czy mleko i śmietanę należy odważyć na wadze czy pojemnościowo w szklance. Pozdrawiam Danuta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli podaję coś w gramach to zawsze jest ważone, może dziwnie to brzmi mleko ważone, ale tak jest bezpieczniej :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody