środa, 2 września 2015

Kruche rogaliki ze śliwkami

Miałam w planie z tymi śliwkami zrobić ciasto drożdżowe, ale zmieniłam plany i zrobiłam rogaliki teraz nie jestem w stanie opowiedzieć Wam jakie wyszły mi pyszne, ale powiem tylko trudno skończyć na jednym :)


Kruche rogaliki ze śliwkami 

ciasto
25 dag margaryny
2 łyżki cukru
3 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka kwaśnej śmietany 18%
dodatkowo:
kilka śliwek węgierek
wykonanie:
Margarynę posiekać z cukrem, dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli oraz śmietanę, szybko zagnieść ciasto. Przygotowane ciasto zawinąć w folię i schłodzić w lodówce.
Schłodzone ciasto cienko rozwałkować i pociąć na dość  cienkie trójkąty na każdej porcji ciasta ułożyć po połowie śliwki i zaczynając od szerszego doły zwinąć rogaliki
które ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekarnik nagrzać do 200st i piec około 20 minut po upieczeniu posypać cukrem pudrem.









4 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody