piątek, 12 września 2014

Jabłka w cieście

Jabłek u mnie na działce całe zatrzęsienie więc trzeba je jakoś wykorzystać :) na dzisiaj jabłka smażone w cieście.


Jabłka w cieście

ciasto:
2 jajka
1,5 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki mleka

1 łyżeczka proszku do pieczenia
dodatkowo: jabłka
olej do smażenia
cukier puder
Wykonanie:
jabłka obrać pokroić w plastry i wydrążyć środki.
W misce wymieszać przesianą mąke z proszkiem do pieczenia, dodać do niej szczyptę soli i żółtka jajek oraz mleko przy pomocy miksera wymieszać gładkie ciasto. Białka jajek ubić na sztywno i delikatnie połączyć z przygotowanym ciastem na koniec do ciasta dodać dodać płaską łyżeczkę cynamonu.
Do przygotowanego ciasta włożyć plasterki jabłek
i po zamoczeniu w cieście jabłka kłaść na rozgrzanym oleju, smażyć z dwóch stron na złoty kolor.
Jabłka po usmażeniu odsączyć z nadmiaru tłuszczu i przed podaniem posypać cukrem pudrem.




3 komentarze:

  1. Sezon jabłek i u mnie... Mam zamiar zrobić ten cudny deser jednak mam pytania - czy koniecznie jest ubicie białek czy jednak mogę dodać jaja od razu w całosci? Czy do ciasta nie trzeba dodać cukru? I czy do tego przepisu mogę użyć papierówek? Z góry dziękuję za odp !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ubite białka dodają ciastu takiej puszystości i lekkości więc radzę je jednak ubić co do cukru to nie jest konieczny bo jest spora ilość cukru pudru którą posypuje się już usmażone, a papierówki według mnie są za delikatne tutaj dobrze się sprawdzają troszkę twardsze gatunki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję badzo za odpwiedź i przepis.Pierwszy raz robiłam jabłka w tej postaci wczoraj nawet dwa razy w ciągu dnia ;) Smakiem przypominały mi ala racuchy, ale w szybszej formie i wykonaniu ;) Polecam !

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody