poniedziałek, 10 lutego 2014

Ziołowo-orzechowe precelki

Dzisiaj udało mi się nabyć drugi smak " Smakowitej pajdy" i zaraz po powrocie z pracy upiekłam takie małe chrupaczki które chodziły mi po głowie od kilku dni, mój pomysł okazał się bardzo dobry, a precelki wyszły pyszne i pachnące co oznacza, że smalczyk nadaje się do pieczenia różnych pyszności, a nie tylko do smarowania chrupiącego chlebka.


Ziołowo-orzechowe precelki 

27 dag mąki pszennej
1 opakowanie 120 gram smalczyku Smakowita pajda z ziołami ogrodowymi 
5 dag margaryny 
2 jajka
1 żółtko 
1 łyżeczka soli
2 dag drożdży
Dodatkowo:
orzeszki ziemne 
Wykonanie: 
Do miski przesiać mąkę, wkruszyć do niej drożdże, dodać sól  i wymieszać, następnie dodać margarynę,  cały smalczyk bo " Smakowita pajda zaskoczyła mnie nie tylko smakiem i zapachem, ale przede wszystkim swoim składem bo jak przygotować smalczyk bez słoninki, a jak widać można, a smalczyk pięknie pachnie ziołami" oraz jajka z podanych składników zagnieść gładkie ciasto.
Z gotowego ciasta utoczyć cieniutkie wałeczki i zwinąć z nich precelki,
następnie posmarować je białkiem z trzeciego jajka i smarowaną stroną ułożyć w posiekanych orzeszkach, aby okleiły precelki.

Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i ułożyć na nim przygotowane precelki.

Piec w nagrzanym piekarniku do 200 st przez 15 minut. 








1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody