niedziela, 9 lutego 2014

Razowiec

Razowiec powstał konkretnie z zamiarem dodania mojej propozycji na konkurs u Majany "Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda. 
Przyznaję uczciwie, że gdyby nie konkurs to nawet bym nie sięgnęła po smalczyk w sklepie bo jestem zdania, że ja robię najlepszy, ale tutaj czekała mnie bardzo miła niespodzianka bo smalczyk jest fantastyczny w smaku i  pachnie tak, że człowiek nabiera ochoty na cieplutki chlebek posmarowany właśnie smalczykiem. Jestem przekonana, że można użyć go do wielu innych potraw którym nada on nie tylko smaku, ale aromatu. Ja mam jeszcze kilka pomysłów na jego wykorzystanie i strasznie żałuję, że nie udało mi się zakupić Smakowitej pajdy z ziołami. 
Wracając do mojego razowca to powiem tylko, że pachniał tak, że miało się ochotę wskoczyć do piekarnika, aby przyspieszyć jego pieczenie, a potem liczyć kromki, aby było sprawiedliwie i nie słyszeć " a ona zjadła więcej " :) 


Razowiec

45 dag mąki pszennej razowej typ 2000
5 dag drożdży 
4 duże ziemniaki
125 ml kefiru
2 jajka
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka ziół prowansalskich 
2 czubate łyżki smalczyku z jabłkiem i cebulą Smakowita pajda 
Wykonanie: 
Ziemniaki obrać i zetrzeć na drobnych oczkach tarki, następnie dokładnie odcisnąć z soku.
Kefir zostawić w ciepłym pomieszczeniu, aby nabrał temperatury otoczenia i rozpuścić w nim drożdże, dodać do nich jajka, odciśnięte ziemniaki oraz mąkę wymieszaną z przyprawami na koniec dołożyć smalczyk bo " Smakowita pajda zaskoczyła mnie nie tylko smakiem i zapachem, ale przede wszystkim swoim składem bo jak przygotować smalczyk bez słoninki" Z podanych składników zagnieść gładkie ciasto i wyrabiać je jeszcze  kilka minut ja robiłam to robotem, ciasto przykryć i odstawić do wyrośnięcia.
Po  około godzinie z ciasta uformować okrągły bochenek, ułożyć go w formie po wierzchu posmarować zimną wodą i odstawić jeszcze raz na 40 minut do wyrośnięcia. 
Piekarnik nagrzać do 200st i piec 60 minut po upieczeniu wystudzić na kratce. 












3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody