niedziela, 16 lutego 2014

Lutowe wyzwanie Blogerek i Blogerów

Czas tak szybko leci, że nawet się nie obejrzałam, a tutaj już czwarty raz wspólnie choć na odległość coś pieczemy ze znajomymi w tym miesiącu padło na pizze ku wielkiej radości mojej i moich dziewczyn. Radość podwójna bo o pizzy dziewczyny mówią już od jakiegoś czasu i wreszcie się doczekały, a radość moja bo ja wtedy mam wolne, gdyż całym przygotowaniem zajmują się one każda ma swoje zadanie i trzymając się planu wykonują wszystko idealnie choć czasami plan się wali bo nastolatka już niestety bywa w domu gościem, ale tym razem była:)

Pizza domowa lub może bardziej Pizza dziewczyn :) tym razem była robiona w fantastycznym towarzystwie wspaniałych ludzi i pysznych blogów :
ORGANIZATORKI :                              
 PAULINA
www.mojapasjasmaku.blogspot.com
MARTA
www.magicznezyciemarty.pl
ZAPROSZONE BLOGERKI I BLOGERZY :


Pizza domowa w proporcjach na jedną ogromna lub pięć mniejszych.

Ciasto:
50 dag mąki pszennej
1 szklanka ciepłej wody 
5 dag drożdży
5 łyżek oleju 
1/2 łyżeczki soli 
dodatkowo:
40 dag pieczarek
4 jajka na twardo 
1/2 puszki kukurydzy
1 cebula
1/2 czerwonej papryki 
40 dag żółtego sera 
dowolna wędlina 
dobry keczup pikantny 
przyprawy do pizzy 
Wykonanie: 
Drożdże rozpuścić w ciepłej wodzie i od razu wlać do mąki wymieszanej z solą i ewentualnie z jakimiś ziołami, dodać olej i zagnieść gładkie i lśniące ciasto ( robi się to bardzo łatwo i bardzo szybko). Tak przygotowane ciasto odstawić na kilkanaście minut, aby podrosło, wystarczający jest na to czas kiedy przygotowujemy dodatki.
Pieczarki pokroić w plasterki i podsmażyć na patelni z dodatkiem soli i pieprzu, wystudzić. 
Paprykę pokroić w kosteczkę, a cebulę w cieniutkie krążki, ser zetrzeć na tarce z grubymi oczkami. 

Ciasto podzielić na pięć porcji i każdą rozwałkować na cieniutki placek ja boki pozostawiam troszkę grubsze, posmarować cienką warstwą keczupu i posypać częścią sera na serze ułożyć dodatki: pieczarki, jajka pokrojone w plasterki, cebulę, paprykę oraz plasterki wędliny całość posypać kukurydzą i resztą sera. Po wierzchu posypać ziołami do pizzy.
Piekarnik nagrzać do 200 st i piec pizze kilka minut do momentu zezłocenia i rozpuszczenia się sera ja ostatnio robię to z termoobiegiem.
Podawać gorącą z dowolnymi sosami u mnie w domu popularny jest keczup i sos czosnkowy.





10 komentarzy:

  1. Pysza pizza :) taka kolorowa i bogata w dodatki, zjadłabym ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka piękniutka i apetyczna :) Chcę kawałeczek :) !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Iwona jaka apetyczna pizza :) te zdjęcia! mniam mniam jak mówi mój siostrzeniec :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Można dostać ślinotoku:-)) Pyszna:-)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale apetyczna!!! Mam nadzieję, że w przyszłym miesiącu też będę mogła znowu dołączyć;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności :) chyba jutro też sobie zrobię pizze ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. smakowita! a podana z sosem czosnkowym to już w ogóle w mojej ulubionej wersji
    dziękuję za wspólną zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pizza była pyszna i też dziękuję za wspólną zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. pięknie i apetycznie :) aż się głodna robię :))))

    dziękuję za wspólną akcję :****

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody