poniedziałek, 24 lutego 2014

Domowy pasztecik

Przepis na ten pasztet dosyć dawno spisałam z tego miejsca i zgubiłam karteczkę, ale kilka dni temu cudem ją odnalazłam i od razu zabrałam się za robienie. Pasztet wychodzi pyszny z łatwością smaruje się na pieczywie i na pewno jest wart polecenia ja zmieniłam troszkę proporcje przypraw bo wydawało mi się, że sama sól i pieprz to troszkę mało.


Domowy pasztecik

1 kg mięsa wieprzowego mieszanego
1 kg słoniny
1 kg wątróbki drobiowej
5 gram pieprzu czarnego
20 gram soli
1 szczypta gałki muszkatołowej
1 łyżka majeranku
50 gram kaszki manny
Wykonanie:
W garnku zagotować sporą ilość wody i kiedy się zagotuje włożyć pokrojone w kostkę mięso i słoninę gotować około 20 minut po tym czasie wyjąć na sitko i wystudzić, a do garnka z wrzątkiem włożyć wątróbkę i tylko ją sparzyć, odsączyć wszystkie mięso i po wystudzeniu skręcić na najdrobniejszych oczkach. Do skręconego mięsa dodać przyprawy i dolewając wodę z gotowania mięsa wszystko dokładnie zmiksować ( masa ma być luźna) do przygotowanej masy mięsnej wsypać kaszkę i dokładnie wymieszać.
Słoiki wyparzyć i napełnić masą mięsną, następnie dokładnie zakręcić, ustawić w garnku i napełnić go wodą, ale tak, aby pokrywka słoików była na wierzchu. Gotować 60 minut na minimalnym gazie  od momentu zagotowania, po wystudzeniu przechowywać w chłodnym miejscu.



Domowy Wyrób

7 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis i sam z chęcią kiedyś go wypróbuje, no i oczywiście jest zdrowszy niż pasztet kupny ze sklepu, który zawiera MOM i masę sztucznych konserwantów. Serdecznie pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzy mi się taki domowy pasztecik.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aktualnie jestem na diecie i odstrasza mnie ten 1 kg słoniny ale nie twierdze że w innej sytuacji bym go nie pochłonęła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Tobie tak, jeśli chodzi o mnie to ta słonina też mnie zaskoczyła i byłam nawet skłonna myśleć, że to pomyłka, ale okazało się, ze to właśnie jej dodatek sprawia, że pasztet jest smarowalny. W trakcie gotowania część tłuszczu się wytapia, następna część już przy gotowaniu słoików i osadza się na ściankach wiec można ominąć wytworzony smalec przy smarowaniu.

      Usuń
    2. Do Mela B: Jeżeli Pani jest na diecie, proponuję pasztet dietetyczny z wątróbki i piersi z kurczaka i taki pasztet będzie miał mało kalorii (w 100 g ok. 230 kcal). Ten przepis w/w zawiera słoninę, która jest wysoko kaloryczna, gdyż sam w/w pasztet ma ok. 420 kcal w 100 g więc proponuję Pani ten pasztet z wątróbki i piersi z kurczaka. Dodam, iż słonina jest tłuszczem nasyconym i zawiera dużo złego cholesterolu "LDL". Pozdrawiam.

      Usuń
  4. jutro robimy zakupy i wieczorem do dzieła,dam znać jak wyszedł

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody