czwartek, 6 lutego 2014

Muffinki z orzechami

Dzisiejsza słodkość na którą zapraszam to pyszne, pachnące i bardzo łatwe w wykonaniu muffinki lub  babeczki.
Prawda jest taka, że te maleństwa ja zawsze robię pod kątem moich dzieci, ale te mi wyjątkowo smakowały.


Muffinki z orzechami

13 dag masła
2 jajka
1/2 szklanki cukru
1,3/4 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
1 szczypta soli
1 szklanka kwaśnej śmietany 12%
5 dag posiekanych orzechów włoskich
Dodatkowo:
2 łyżki cukru
12 połówek orzechów włoskich
Wykonanie:
Masło utrzeć z cukrem, dodać jajka i nadal uciera. W drugim naczyniu wymieszać przesianą mąkę wymieszaną z sodą, proszkiem do pieczenia i kawą, następnie suche składniki dodać do masy jajeczno-maślanej i szybko wymieszać na koniec dodać śmietanę oraz orzechy, mieszać wszystkie składniki do uzyskania gładkiego ciasta.
12 foremek wyłożyć papilotkami i napełnić do 3/4 wysokości ciastem.
Piec 25 minut  w temp. 180 st
Na patelni rozpuścić  cukier i do powstałego karmelu włożyć połówki orzechów, smażyć 2-3 minuty i zanim karmel zastygnie całkiem na orzechach ozdobić nimi muffinki.





2 komentarze:

  1. Myślę, że mnie też bardzo by smakowały, pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody