środa, 27 maja 2015

Klopsiki w kapuście

Wczoraj moja córcia na przedstawieniu z okazji Dnia Matki powiedziała przedstawiając mnie, że mama " lubi tuńczyka i kapustę " z tym tuńczykiem to różnie bywa, ale kapusta od zawsze jest moją " miłością" kocham ja pod każdą postacią, a takiej młodziutkiej i świeżutkiej nie umiem sobie nigdy odmówić :)

Klopsiki w kapuście 

1/2 kg mięsa mielonego wieprzowego
1 pęczek koperku
1 jajko
1 bułka kajzerka
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka  koncentratu pomidorowego
1/2 cebuli
przyprawy
1 czubata łyżka smalcu razem ze skwarkami
1 duży pomidor
1,5 główki młodej kapusty
4 łyżki gęstej śmietany
wykonanie:
Bułkę namoczyć w wodzie i dokładnie odcisnąć.
Do mięsa dodać jajko, odciśniętą bułkę, drobno pokrojoną cebulę i czosnek oraz 1/2 pęczka posiekanego koperku, następnie dodać koncentrat oraz sól i pieprz do smaku. Po dodaniu wszystkich składników dokładnie wyrobić masę mięsną i uformować małe klopsiki.

Pomidora sparzyć i pokroić w dość dużą kostkę.

Kapustę drobno poszatkować w dosyć szerokim garnku rozpuścić smalec razem ze skwarkami i dodać pokrojona kapustę, posypać ja solą i pieprzem, mieszając chwilkę podsmażyć na smalcu, następnie dolać 1/2 szklanki wody i na wierzchu ułożyć klopsiki,
przykryć pokrywką i bez mieszania dusić około 10 minut w tym czasie klopsy się sparzą, a kapusta zmięknie.
Po tym czasie odkryć garnek i do kapusty dodać śmietanę oraz pokrojonego pomidora
teraz wszystko delikatnie wymieszać i doprawić do smaku solą, pieprzem, szczyptą cukru i kilkoma kroplami soku z cytryny, dusić całość kilka minut do momentu zmięknięcia pomidora i zgęstnienia powstałego sosu śmietanowego przed podaniem posypać pozostałym koperkiem.




1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody