piątek, 7 września 2012

Napój jabłkowo-mietowy

Witam po małej przerwie i bardzo dziękuję wszystkim co do mnie zaglądali przez ten czas. Mąż ostatnio zarzucił mnie owocowymi pracami do tego stopnia, że brakowało mi czasu na wszystko nawet na zaglądanie tutaj, W efekcie czego przerobiłam ogromne ilości jabłek i brzoskwiń na dzień dzisiejszy mam dość, ale na jutro już planuję winogronowe dzieła :)
Z moich jabłuszek powstały litry soku który po wlaniu do małych butelek trafił na piwniczne półki taki sok to świetna sprawa, moje dziewczyny biorą po buteleczce do szkoły i na pewno jest to lepszy sposób na zaspokojenie pragnienia jak wszystkie słodkie napoje dostępne w szkolnych sklepikach.
Przepis zapisuję bez konkretnych liczb bo robię go zawsze inaczej, a wszystko zależy od ilości jabłek, najlepsza do tego jest świeża mięta, ale dobra herbata lub nawet cukierki miętowe doskonale ją zastępują.


Napój jabłkowo-miętowy

jabłka
woda
cukier
herbata miętowa
Wykonanie:
 Umyte i pokrojone jabłka przepuszczamy przez sokowirówkę, zbieramy z soku powstałą pianę i ja dodatkowo, aby  uzyskać klarowny sok przecedzam przez płótno.

Miętową herbatę (kilka torebek)parzymy na bardzo silny napar i dolewamy do soku ( na 2 litry soku dolewam 3/4 litra wody połączonej z herbatą), cały sok dosładzam cukrem pod własny smak. Powstały sok zagotować i gorący   przelać do małych butelek.





4 komentarze:

  1. Ale fajna domowa wersja takiego napoju :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak na to patrze, to bardzo chciałabym mieć sokowirówkę..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie sokowirówka to bardzo cenna pomoc kuchenna

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody