niedziela, 2 września 2012

Karmelizowane jabłuszka

Dzisiaj mąż mi dostarczył sporą ilość jabłek i od jutra zaczynam z nimi akcję. Dzisiaj odkopałam wszystkie przepisy z których jutro mam ochotę skorzystać jednym z nich jest przepis na te jabłuszka, robiłam je rok temu wyszły super, a nawet więcej jak super:)


Karmelizowane jabłuszka

1 kg twardych jabłek 
1,5 szklanki cukru 
1/4 szklanki wody 
1/2 łyżeczki cynamonu 
skórka cytrynowa
Wykonanie:
Jabłka obrać, pokroić w ćwiartki (aby jabłka nie ściemniały należy wkładać cząstki owoców do zimnej wody z kwaskiem cytrynowym, a potem wodę dokładnie odlać) Na najszerszej patelni jaką mamy rozpuścić cukier dodać wodę, cynamon i otartą skórkę z jednej cytryny. Do gęstego syropu  dodać jabłka  i smażyć je tylko delikatnie potrząsając patelnią do momentu, aż jabłka zrobią się miękkie i szkliste. Gorące jabłka razem z syropem przekładamy do słoików, zakręcamy i odstawiamy to ostygnięcia.



 

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody