środa, 12 września 2012

Drożdżowa buła

Dostało mi się w prezencie troszkę śliwek i już miałam po prostej linii zrobić knedle, ale jakiś wewnętrzny głos mnie zatrzymał słowami " Ty leniuchu ! upiecz coś "i upiekłam, przepis w oryginale znalazłam na stronie Tesco, dodałam od siebie mały akcencik czyli tycie zmiany i wyszło pyszne coś w rodzaju chałki z masełkiem smakowało bosko i taka buła rozeszła się na jedną kolację, a do niej litr mleka:)
Prosto i tanio, a kolacja była pyszna.

Drożdżowa buła

3 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki mleka
5 dag masła
4 dag drożdży
1 jajko
dodatkowo:
jajko do posmarowania
około 10 śliwek
2 łyżki suszonej żurawiny
Wykonanie;
Mąkę przesiać do miski, dodać cukier i drożdże rozpuszczone w letnim mleku oraz jajko i rozpuszczone masło, wyrobić gładkie ciasto i odstawić do wyrośnięcia.
Z wyrośniętego ciasta uformować dużą bułkę, posmarować ją jajkiem, powtykać na wierzchu połówki śliwek i pomiędzy nimi żurawinę.
Bułkę ułożyć na wysmarowanej blaszce i jeszcze raz odstawić do wyrośnięcia. Piec około 40 min w temp. 180st
















3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody