poniedziałek, 10 września 2012

Tort z jabłkami

Jabłek u mnie pod dostatkiem i to nie byle jakich, a takich świeżutkich prosto z drzewa, czasami nawet z robaczkiem się trafiają :) Ten piękny czas świeżych owoców nieuchronnie zbliża się ku końcowi, ale puki są to trzeba je wykorzystać na wszystkie sposoby. U mnie do kawy pyszny i pachnący torcik, idealny do kawki w ten cieplutki dzień bo pogoda u nas jest lipcowa:).

Tort z jabłkami  

Ciasto: 
6 jajek 
1,5 szklanki mąki 
1/2 szklanki cukru 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
6 łyżek oleju 
Masa jabłkowa: 
3 szklanki musu z jabłek 
1 szklanka cukru 
1 galaretka pomarańczowa 
1 łyżeczka żelatyny 
Dodatkowo: 
5 dużych jabłek 
1 czerwona galaretka
Wykonanie:
 Ciasto:
 Oddzielić białka jajek i ubić na sztywno z dodatkiem szczypty soli, następnie dodać cukier i jeszcze chwilkę ubijać do uzyskania sztywnej bezy. Ubite na sztywno białka delikatnie połączyć z żółtkami oraz przesianą mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia, a na koniec z olejem.
 Ciasto wylać do okrągłej formy, piec około 35 min w temp. 180st, ciasto po upieczeniu i przestudzeniu przeciąć na dwa krążki, jeden ponownie umieścić w formie i wylać na nim gęstniejącą już masę jabłkową.
 Masa jabłkowa:
 Galaretkę pomarańczową rozpuścić z żelatyną w 1/2 szklanki gorącej wody, mus jabłkowy wymieszać z cukrem i zimną galaretkę dodać do musu.

 Na masie jabłkowej ułożyć drugi krążek ciasta, na wierzchu wylać gęstniejącą dowolną czerwoną galaretkę wymieszaną z pokrojonymi w duża kostkę jabłkami( jabłka bez obierania mają mieć ładną czerwoną skórkę). 
Torcik odstawić do zastygnięcia, przed podaniem można dodatkowo ozdobić. 








6 komentarzy:

  1. Mmmm, też poproszę kawałek tego przepysznego torciku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na zamówienie jeszcze kawałeczek jest w lodówce, pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Znakomity torcik, z taką ilością owoców musi smakować bosko !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też pozdrawiam serdecznie, a ciasto z taką ilością jabłek rzeczywiście było pyszne.

      Usuń
  3. Oj ja muszę zmienić Ci imię na Ewa bo kusisz jak ona w raju...Ciacho cudne,też robię taką masę ale nie pomyślałam o takim wierzchu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zwykle przesadzasz:) daleko mi jeszcze do Ewy z raju:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody