poniedziałek, 16 stycznia 2012

Torcik rajska wyspa

Tort powstał tak w trakcie robienia czyli zabierając się za pieczenie biszkopta nie miałam na niego, ani jednego konkretnego pomysłu. W lodówce leżał jeden banan w szafce stały puszki z owocami, więc zrobiłam coś takiego. Wyszło bardzo smacznie i nawet ładnie :) Nazwę dla torcika wymyśliła moja córcia.

Torcik rajska wyspa

składniki:
Ciasto:
6 jajek
1 szklanka mąki tortowej
5 łyżek kakao
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Krem:
25 dag masła
1 szklanka mleka
1 budyń śmietankowy
3 łyżki cukru pudru
Dodatkowo:
1/2 puszki ananasa w kostkach
brzoskwinie z puszki
1 banan
1 słoik dżemu  brzoskwiniowego
1/2 szklanki kawy rozpuszczalnej
Wykonanie:
Ciasto:
Oddzielić biała od jajek, dodać do nich 6 łyżek wody i szczyptę soli, ubić na sztywno, następnie dodać cukier i ubić na sztywną bezę do ubitych białek dodać żółtka i delikatnie wymieszać. Mąkę przesiać razem z proszkiem do pieczenia i z kakao, połączyć z jajkami, gotowe ciasto wylać do małej tortownicy około 20 cm średnicy. Piec w temp 180 st około 40min, najlepiej sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest upieczone. Upieczone, zimne ciasto podzielić na trzy krążki i nasączyć kawą.
Krem:
Na mleku ugotować budyń i wystudzić. Masło utrzeć z cukrem i zimnym budyniem na gładki krem. 

Spód ciasta ułożyć na talerzu, posmarować połową dżemu na nim ułożyć warstwę owoców i przykryć warstwą kremu, następnie położyć drugi krążek ciasta na nim rozsmarować resztę dżemu, owoce i krem, przykryć ostatnim krążkiem, wierzch i boki posmarować resztą kremu, dowolnie udekorować, dokładnie schłodzić. Ja użyłam do dekoracji owoców które są w środku ciasta i dodatkowo ozdobiłam czekoladą oraz czereśniami z kompotu. 






2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody